Födelsedagar

I veckan som var fyllde många år!

I tisdags fyllde pappa år och i fredags fyllde jag 23! I fredags fyllde även Wilma 13 år :) Wilma är nämligen född på min tio-årsdag :D När jag var mindre red jag mycket hemma hos Wilmas morfar och hans fru. Där har jag spenderat många timmar i stallet genom åren, suttit och tittat när det var läger för de vuxna och ätit pannkakor i Marihs kök, när jag började rida på Musse som shettisen där hette så var jag 7 år och sen hade jag min första foderponny där. Alla hästar jag haft har jag tränat för Marih, till och med Sommarr även om det bara var några gånger. Första hästen jag någonsin lastade var Maddes connemara, tror hon hette Bona (uppfödd hos Kattis om jag inte minns fel) Madde är alltså Wilmas mamma. Därför kommer jag ihåg att jag tyckte det var riktigt coolt när jag var tio år och hörde att Wilma var född på min födelsedag :D Sen har ju ödet haft lite roligt och nu tränar Wilma och Ellen tillsammans ;)

I fredags var det över ett gäng med kompisar och vi hade riktigt roligt, eller i alla fall jag :D Jag fick en väska full med prylar bara till mig! Ansiktsmask, bodyscrub, te, choklad osv, riktigt nice. Skönt att unna sig något ibland och att ta en mer än 5 sekunders dusch för man inbillar sig att man hör Liten vakna :) Toppenpresent! Dessutom fick jag min cykel OCH det fina fleecetäcket jag önskart mig till Sommarr så kunde knappt blivit en bättre födelsedag!

En bild på en galen Matilda


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0