Uppe med tuppen

Nej det var inte sant men just i det ögonblicket jag vaknade så kändes det som jag nyss somnat, fast väl uppe och en del Tuva-mys senare så känns det inte lika segt!

Det har varit en händelsefull midsommar som började redan i torsdags, vi var ner till Biskopskulla-dagen och efter det bar det av hem till oss för att ha lite midsommarvaka. Vi var inte många men vi hade riktigt trevligt! Carro och Calle gjorde Sangria  och det spelades gitarr. En toppenkväll med andra ord.

Midsommarafton började lite senare än vanligt, efter att jag lyfte över Tuva i våran säng så Calle gick upp med henne och jag fick sova till halv elva! Skönt! Gick upp och duscha och sen väckte vi Carro som hade sovit kvar och så åt vi frukost.

Efter det blev det en snabbis ner till affären för att införskaffa tårtmatrial (som det för övrigt blev för lite av, hur mkt grädde jag än köper så blir det alltid för lite!) Sen hem till mamma för sill-lunch även om jag hoppade sillen eftersom massa sill och galla inte går ihop. Lyxade till det med lite sill häromdagen så hoppade det den här gången.

Resten av dagen spenderades med tårta, kubb, grillning, gitarr, prat och lite eld.. Tevligt trevligt :) Det var våran midsommar det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0