Nya glasögon

Igår begav jag mig till optikern eftersom jag så fint dök i vattnet med mina glasögon i söndags. Det gick inte så bra för Calle hade inte lämnat kortet hemma så jag hade inga pengar men hittade lite kontanter udangömt så det löste sig men roligt var det inte.

MEN nya glasögon är beställda och det kommer ta tid att vänja sig :P Det är lite annan form, så spännande att se hur det blir :S Är alltid jättenervös när jag beställt nya glasögon! Uha, förvrider alltid minnena och blir aldrig riktigt nöjd, tills jag får de och de inte alls ser så hemska ut som jag inbillade mig. Kanske är bra att förvrida allt för då blir ju resultatet i slutändan alltid bättre ;) Jag ska ju ha linser nu i höst också är planen så blir de för fula får jag helt enkelt ha linser :P Det är ju bra med att de är billiga också, då kan jag ju byta om ett år eller mindre om jag känner för det! :D  Nu köpte jag ett par svarta som påminde lite om de förra men de är mer svängda och inte lika smala.  Sen köpte jag ett par som är mer slit och släng att ha hemma som Tuva kan slita och dra i och som man kan ha i stallet utan att vara ultra nervös hela tiden så fort man använder dem. Fast känner jag mig själv så kommer jag nog inte vara jätteförsiktigt med något av paren. Därför jag köpte billigare glasögon, då är de ju inte lika fina heller. Kommer nog inte äga ett lika fint par igen som mina fina björn borg jag hade innan. Men de kosta också dubbelt så mycket mot vad de nya två paren kosta tillsammans + linser... Sååå det är nog ett medvetet val :P Dessutom har jag bytt front på björnborg brillorna för färgen släppte, tydligen vanligt att det hände och nu på senaste tiden hade glasen börjat lossna såååå.... ja...

Nä det var lite om glasögon, dagens visdomsord blir: Hoppa inte i vattnet med glasögonen där du inte bottnar för fem öre! Bada bara där du kan dyka efter de :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0