Yesterday

Min stackars lilla flicka bara klättrar på allting och slår sig, hon tappar inte balansen så ofta men hon lyckas ändå slå sig utan att jag ens hinner förstå hur. Som om det inte var nog så började vakna av att Tuva lekte med sin napp och rätt som det var började hon gråta och katten for iväg som ett skott så jag hoppade upp för att se vad som hände och då blöder hon från ett rivsår ovanför ögat. Den dumma katten hade antagligen försökt få tag i nappen (han älskar att leka med nappar) och rivit henne i ansiktet! Åh vad trött jag blir på honom ibland, vet inte hur många gånger jag vaknat av att han bitit mig i både tårna och händerna men Tuva får han inte röra! Han kan verkligen ställa till det för sig... Jag är inte riktigt glad på honom idag...

Annars har vi varit iväg till Västerås idag, billiga nisses, Hööks och Barnens Hus, mer hann vi inte. Det blev en muffinsplåt, lite kläder till Tuva, ridhandskar, täcke till Skrållan, paddar till Sommarr och annat smått och gott...

När vi skulle packa ihop och åka hem för att ta in hästar så gick vagnen sönder, den hade var lite konstig under dagen men det var halvdåligt med luft i däcken så trodde det berodde på det men när vi kom till bilen så sa det knak och stötdämparen gick i två delar och det en skruv ramlade loss. Jaha tänkte jag och Emma, nu då? Som tur var så stod vi precis utanför Barnens Hus där vi köpte den så gick in och sa "ursäkta men min vagn gick sönder, tror det kan ha nått med den här att göra" och visade upp skruven. Han i affären frågade om det hade ramlat loss en fjäder också, "ööh" svarade jag. Så han kollade om den satt kvar på vagnen men det gjorde den inte så Emma fick visa honom vart bilen stod så fick dem leta där och tydligen hittade dem direkt så det var ju tur för det är kallt! (btw därför Emma fick gå ut för Tuva hade bara jacka, hon blir så varm om hon har overall i åkpåsen när man går i affärer) Sen fixade dem i alla fall, bankade med hammare, tog bort hjulet och sen hela bromsen men efter en inte allt för lång stund var allt tillbaka och vagnen rullade som innan. Tack och lov, jag känner inte för att bli utan vagn.

Som tur var hann mamma och ta in hästarna så dem inte behövde vänta på vagnen dem också. När jag kom hem så hämtade jag upp Ellen eftersom Calle jobba över och så åkte vi hem och provade muffinsplåten. Chokladmuffins blev det, mums!

Idag blir det nog en promenad i solen innan jag ska iväg ikväll, iväg och träffa lite kompisar! På tiden helt klart!

Lite bilder! :D






See ya!

Kommentarer
Postat av: Balderkatinka

Congratulations on a job well done. Thanks

2011-11-22 @ 10:48:12
URL: http://balderkatinka.blogspoo.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0