tro det eller ej men fortfarande sjukstuga!

Calle sover på soffan, Tuva leker på golvet, köttfärsen håller jag på att tinar och ska snart börja med maten. Tror jag har tvättat fyra maskiner tvätt idag och det var väldigt välbehövligt. För den som är intresserad av min tvätt alltså ;)

Tuva hostar fortfarande :S det ogillas skarpt, hon vaknade nyss av en mega hostattack och blev ledsen.

Annars har jag spenderat dagen med att sortera Tuvas gamla kläder; vad ska vara kvar och vad ska inte vara kvar.
Två IKEA-kassar som ska skänkas bort till ett nytt litet barn, ska bara hitta ett som vill ha dem om jag har tur har jag kanske nån på G ;) En stor låda som ska vara kvar också. Kläderna är ju så små att det får plats många plagg i tex en IKEA-kasse.

När man blev gravid fick vi hur mycket grejer som helst som folk ville bli av med, nu är det vår tur att praka på nån stackars gravid en massa kläder ;) Till mitt försvar är det faktiskt väldigt fina och fräscha kläder ;) Har minst ett babygym, en amingskudde och ett bärsele över också. En vagga som ska förvaras någonstans också. En tripp till Calles farmor och farfar där den stod innan? Sen har jag blöjor över också! I storlek två och tre som Tuva aldrig hann med att använda innan dem var för små! Blir det mycket grejer eller, när man har barn!

Nej till maten då! Det här blir det idag!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Madelen

Den Tacopajen ska jag göra någon dag! Du får berätta om den var god sen =)

2011-01-14 @ 18:32:38
Postat av: bakis

jag kan kolla om inte jag kan köpa lite av grejerna som ni behöver bli av med :) jag ska nämligen bli faster ;D

2011-01-18 @ 18:51:14
Postat av: Matilda

Bakis- Grattis vad kul!! :D Hör av dig om nått är utav intresse ;)



Madde- den var god!:D

2011-01-18 @ 22:27:23
URL: http://bellibell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0