I ett hus vid skogen slut...

Satt en Matilda vid sin dator och funderade på vad hon skulle börja med att skriva, utanför skällde hunden Skrållan på något som antagligen inte en människa skulle se. Om man gick upp för trappan och tittade i den vita spjälsängen med dem rosa lakanen skulle man hitta liten Tuva sovandes sött sen en stund tillbaka. När Liten Tuva vaknar ska hon och hennes mamma gå ner till hästarna och ge dem lunch. Det blir bra att komma ut på en liten promenad. Tuva och hennes mamma har varit förkylda och hållt sig inomhus. Så att komma ut och få frisk luft är precis vad dem behöver.

Om liten Tuva vill vakna vill säga, hon sover gott däruppe. Hästarna är nog hungriga när vi kommer... hm, jaja dem överlever tills vi kommer. Inte så dem kommer svälta ihjäl direkt... Sen ska nog jag och Ellen ut och pulsa i snön igen, är så halt att vi inte kommer iväg med transporten, skulle underlätta om han som plogade hade lust att sanda hela vägen ner till oss och inte bara till brevlådorna dvs 50-100 m från oss. Mamma har ringt och pratat med honom så i morgon ska det vara sandat så Ellen kommer iväg på träning. När man knappt kommer iväg med bilen så känns det lite värdelöst. Tydligen tar sanden slut vid brevlådorna och sen antar jag att det är lite krångligt att vända med traktorn nere hos mamma och pappa men det ska väl inte byta att vi ska vara isolerade fram till våren? Bättre om dem talar om hur vi ska ställa bilar och släp för att göra det lättare för dem.

Nej finns inte så mycket att göra här hemma när man har varit isolerad sen nyår typ! Sen vi kom hem från Bjästa har jag varit en gång hos mamma och pappa med Calle och Tuva, en gång i Enköping när Ellen tävlade, sen handlade jag och åkte sen ner och red. That's it... Tror ni jag har börjat klättra på väggarna eller?

Åh nu låter det där uppe! Dags att mata hästarna ;)


Kommentarer
Postat av: Jenni

Haha stackars! Och jag tyckte att det var skönt att åka till skolan för första gången idag för jag kände mig instängd här, men jag har ju iaf vart frisk. Hoppas ni blir helt friska snart! Och Tuva ålar! åååhh!! Snart kryper hon och i sommar går hon säkert XD

2011-01-11 @ 19:35:41
URL: http://jenniipennii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0