Fortfarande sjukstuga

Här snoras det och hostas men febern är i alla fall borta hos liten. Inatt fick jag och Calle en smak på hur det egentligen är att vara småbarnsförälder. Tuva somnade fint vid 21-22 som hon brukar men sen när jag och Calle gick och la ossvid tolv (för sent btw med tanke på att han skulle upp och jobba idag) så vaknade hon. Hon brukar inte vakna när vi går och lägger oss men antar att hon inte sover så bra nu när hon är förkyld. Hur som helt så vaknade hon och VÄGRADE somna om! Hon var hur trött som helst men som hon kämpade för att hålla sig vaken!

Efter en stund tog jag över henne till vår säng och en stund verkade det som om det skulle funka men icke sade nicke, då börjar hon snurra runt till mage och åla runt i sängen, jag vände tillbaka henne och samma visa om och om igen i säkert en halvtimme, timme... Tänkte nehe, om jag lägger över henne i hennes säng så har hon inte lika mycket att titta på. Tydligen kan man lägga sig på mage där med. Till slut tog jag upp henne och vaggade henne i famnen, då började hon lugna ner sig och började somna igen. La ner henne i hennes säng och fortsatte vagga den (tack och lov för vyssa-lull fötterna) till slut somnade hon och jag kunde gå och lägga mig. Slängde ett öga på mobilen och jag hade rätt att vara trött, klockan var 3! Haha, så sent har hon aldrig hållt oss uppe! Sen sov hon till elva dag, tack sa mamma! Jag gick upp förre henne och förberede, sen när jag gick upp för att väcka henne vaknade hon fint nog! Hoppas hon kan sova ikväll nu bara och vridigt till allting! Får mixtra lite med sovningen nu på dagen kanske!

Idag är Ellen ledig så försöker lura hit henne för att få lite sällskap ;) Ska nog lyckas :P

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0