Chokladmuffins

Här är receptet jag använde när jag och Ellen gjorde muffins i torsdags! Dem blev supergoda!
  • 100 g rumsvarmt smör
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 ägg
  • 1 dl mjölk
  • 2 msk raps- eller matolja
  • 4 dl vetemjöl special
  • 1 dl kakao
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 2 tsk bakpulver
  • ½ tsk salt
  • 150 g mörk choklad
  1. Sätt ugnen på 200 grader.
  2. Rör ihop det mjuka smöret, strösocker, ägg, mjölk och olja.
  3. Blanda ihop de torra ingredienserna och
    rör ner i smeten, lite åt gången.
  4. Hacka chokladen och blanda ner i hälften i smeten.
  5. Klicka ut smeten i pappersformar som helst är dubbla eller har ställts i en muffinsplåt .
  6. Strö på resten av chokladen.
  7. Grädda i 200 grader i ca 25 minuter.
  8. Låt svalna på galler.
(receptet kommer från den här sidan)

Kommentarer
Postat av: Jenni

Mumsigt! :)



Klart jag har tid att ses! Nästa vecka har jag nog till och med två dagar ledigt, sen går jag ju bara 2 timmar om dagen så :) Onsdag kan jag inte dock, då har jag både skola och tommy fyller år ;)

Men annars är det bara höra av sig, tror att det är måndag och torsdag jag har ledigt :)

2011-01-28 @ 16:27:20
URL: http://jenniipennii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0