Död dator

Den vill inte alls starta min dator och jag som inte hunnit lägga över allt på den externa hårddisken än. Jippie det bådar ju gott, not... Så har tagit med den till mor och far för att se om min duktiga pappa kanske kan rädda den. Vi får väl se helt enkelt. Jag håller min tumme.

Calle har som bekant varit i fjällen sen i onsdags och jag har haft Emma boende hos mig som sällskap. Hon skulle åkt hem igår men det gick ju inte så bra att skjussa hem henne i det vädret som var så hon fick sova kvar en natt till. Vi var ner till mamma och pappa igår kväll också för vi orkade inte laga mat och sen orkade vi knappt åka hem men tillslut så åkte vi. När vi skulle åka ner så fick vi först pulsa genom snö som gick upp till knäna ända fram till två meter innan grinden för där var snön upp höften. Öppna grinden var ju bara att glömma så den fick vi hoppa över. Till slut tog vi oss fram till bilen och skottat fram den och kom in i den, då var det bara upfarten kvar. Så det var bara att ta tag i en spade och börja skotta, vi skotta och skotta och försökte köra och skotta och köra osv. Till slut fick vi loss bilden efter en väldigt envis kamp så rullade vi ut på vägen samtidigt som grannen, emma kom inte när jag stod där och jag vet inte varför egentligen men jag var tvungen att köra så hon fick gå upp till torget för det fanns en fil och med den bilen är det inte så lätt att backa i mörker. När vi skulle hem igen så var det plogat igen och det var bara att börja skotta. Efter mycket om och men som inkluderade att vända bilen så kom vi in och emma smet in som en liten iller för att hon frös, trots att hon satt i värmen i bilen hela tiden medan jag skottade. Hon fryser lätt den där ;) Jag hann inte ens få ut Tuva ur bilen innan hon var inne i huset XD Fryslort <3

Nu är i alla fall min älskling på väg hem, det är skönt. Vill ha hem honom. Tänk vilken lyx att kunna gå på toa i lugn och ro utan att ha koll på Tuva samtidigt. Även om jag kan erkänna att det skulle vara rätt skönt att åka bort några dagar också. Åka skidor och inte behöva städa osv. Ett par dagar hemifrån skulle onekligen vara skönt...
Eftersom jag är hemma och inte verkar ha någon resa i den närmsta framtiden då spenderar jag tiden hemma med det bästa som finns min underbara Tuva.

Vad har jag gjort rätt i livet för att förtjäna denna underbara varelse? En sån perfekt fin liten flicka, min busfia och tokunge. Fullt ös medvetslös,  hon är så underbar! Jag älskar henne! Jag är så tacksam bara för att jag får ta hand om henne och ha henne som en del i mitt liv. Klart att man ibland blir trött och som alla människor skulle vilja få någon stund över till sig själv när hon far runt non stop en hel dag men i slutändan skulle jag aldrig aldrig byta det mot något, aldrig. Det här är kärlek! Hon blir åtta månader idag! Stora tjejen!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0