BE-körkort

Jag vill ha BE körkort och egentligen skulle jag ju kunna plugga teori nu när jag ändå sitter hemma och är ostimulerad. Att plugga körkortsteori skulle kunna syselsätta mig...

Då var det bara körningen kvar, visst borde jag kunna träna hemma med vanliga släpet och sen köra lektion nånstans också. Tror inte jag har någon att övningsköra med eller framför allt har jag inte en bil och ett släp som tillsammans blir tillräckligt tungt eftersom vi vill kunna köra det på våra b-körkort :P

Antagligen blir det inte av och jag kommer nog inte ta BE kort utan bara prata om det resten av mitt liv ;) Lektionerna är ju väldigt dyra men man kan ju kanske önska sig bidrag till när man fyller år.

Satt och letade intensivkurser men hittade inga, bara för B-kort och det har jag ju redan. Vet inte om jag är så pigg på att åka iväg heller men om det fanns en intensivkurs lite nära vore ju det toppen!

Helt klart skulle BE behörigheten vara väldigt bra när det är så här kallt och halt. Får ju inte upp transporten för backen när man har en häst i släpet och det är ju helt värdelöst för hela poängen är ju att jag vill ha hästen i släpet så jag kan åka till ridhuset och rida...

Nä stalla in hästarna någonstans nästa vinter kanske... Det skulle ju räcka om man hade den installade mellan oktober och april kanske... Beroende på vädret visserligen, är det varmt kan man korta ner det och är det kallt så borde det räcka ändå :P

Plugga teori eller inte?

Nä fryser om fötterna så när Tuva vaknar åker vi nog till mamma, hörde det ryktas om att de har tårta hemma!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0