Lite dressyr bilder och lite Ellen-prat :P

Blev inte så mycket bilder den här dagen heller men några små suddiga kan vi bjuda på. Procenten blev 55,56% Ett helt okej resultat! Det blev en del småmissar, ett steg bakåt i halten, för lydig ponny som bröt av från traven till skritt en meter för tidigt. Såna små detaljer som drog ner poängen på missa moment plus att hon är fortfarande ung och tycker det är lite mysko att gå från ett ridhus till ett annat och blir lite spänd vilket gör att formen bli lite ostabil till och från. Erfarenhet kommer med träning, och jag tycker Filippa är jätteduktig :D

Ellen är också väldigt duktig, hon har utvecklats så otroligt mycket som ryttare sen hon började rida Filippa. Filippa är verkligen inte en lätt häst ska nämnas. Ligger skänkel så mycket som några centimeter fel sparkar hon, Filippa är en dam med känsla för detaljer. Hon gör ingenting gratis utan anledning. Ska du få Filippa att göra det du vill så är det ridning till 110 %, hela tiden. Då menar jag inte ridning i form av spraka fram och styr. Det går inte att sparka igång henne och sen tro att det räcker.  Att det bara handlar om fart för att hon ska hoppa. I varje sväng kräver hon total fokus och hjälp.  Varje meter måste du vara med, både dressyr och hoppning men om du gör rätt och jobbar med henne så är hon så fin när hon jobbar med ryttaren. Hon har tiden framför sig.

Ellen har gått från liten ung ryttare till mogen och medveten. Medveten är nog nyckelordet, hon vet vad hon gör och varför samt vilken effekt det får. Det krävs planering och Ellen utvecklas fortfarande otroligt mycket. Jag sitter fortfarande och häppnas över hur mycket som hänt och hur duktig och finkänslig hon blivit. Det syns inte alltid hur svår Filippa är. Jag har lärt mig massor av att titta på Ellen och hennes tränningar. Det märks när hon rider Sommarr hur mkt hon utvecklats, Sommarr går jättefint för Ellen (ja inte nu när hon har boxvila men innan). Ja vad kan man säga, jag är partisk men jag är väldigt imponerad av Ellen :D

Bilder var det ja!



Ja lite dåliga bilder men bilder i alla fall! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0