Bröllop i England

Ja är man mammaledig är det ju bara att slå på tv:n och titta. Kate eller numer princes Catherine eller hertiginan  eller vad hon nu ska kallas, var vacker som alltid och frisyren är i princip så som jag vill ha mitt hår den dagen jag gifter mig, klänningen var också helt i min smak!

Men som de flesta säger så såg brudparet lite stela ut i kyrkan men lite kärare ut i kortegen sen, de var kanske nervösa. Det var betydligt mer känsla i det svenska bröllopet. Ändå ska det engelska vara mer "familjärt" eftersom det inte är den direkta tronföljären som gifter sig. Fast bröllop är alltid härligt och så även detta med gosskörer och riktiga träd inne i kyrkan ;)

Det är BCC som filmar och de mesta av det som är på tv är den engelska kungafamiljen och de andra kungligheterna från resten av världen råkar smita in lite här och var men är verkligen inte prioriterade. VIlket jag förstår också för jag menar engelsmänen vill väl se sin kungfamilj det är ju resten av världen som vill se sina kungligheter :P Jag har för mig att engelsmänen inte ens kom på kronprinsessbröllopet så då borde de kunna filma vårt kronprinsesspar lite tycker jag :P men så är jag ju svensk också... Sen är det väl lite så också att engelska kungahuset är kända för att hålla sig lite för sig själva.... Men vad vet jag ;)

Men fint är det med bröllop och sitter nog kvar är framför tv:n ett tag till...

Googla lite så hittar ni nog bilder ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0