små undebara kännetecken

Så mycket egen vilja och verkligen en egen liten människa i en sån liten liten kropp.  Tänk när Tuva var liten och aldeles nyfödd och alla hennes drag var helt nya, när man lärde känna henne. Jag kommer ihåg att jag tänkte att alla hennes karaktärsdrag finns där även om jag inte då kunde se dem. Jag tänkte då på när jag tittar tillbaka på kort när hon blir äldre så kommer jag se dem och känna igen dem små sakerna som gör henne till just Tuva.

Nu ser jag dem. När jag tittar tillbaka på korten från när hon är nyfödd så visst finns alla Tuva dragen där, alla hennes små finurliga kännetecken och hennes minspel. Dem är mycket tydligare nu, hon är större, kännetecknen är tydligare och vi har lärt oss känna igen dem men nog finns dem där på alla foton =) Så söt hon är min lilla flicka, så egen och så underbar! Ingen annan är som henne och hon är vekligen älskad för den hon är :D

Den här låten sjöng vi också på Tuvas dop. I vanliga fall brukar jag tycka den är ganska seg, har sjungit den för mycket helt enkelt men det blev riktigt bra på dopet för texten är ju så rätt på just dop ;)

Du vet väl om att du är värdefull
Ingemar Olsson

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Det finns alltför många som vill tala om
Att du bör vara si och så
Gud Fader själv, han accepterar dej ändå
Och det kan du lita på

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du

Du passar in i själva skapelsen
Det finns en uppgift just för dej
Men du är fri att göra vad du vill med den
Säga ja eller nej

Du vet väl om att du är värdefull
Att du är viktig här och nu
Att du är älskad för din egen skull
För ingen annan är som du


Liten ny tuva på BB, men nog är det Tuva alltid!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0