Lördagen!

I lördags var det fest! Återigen inte en enda bild tagen med våran kamera, känns så onödigt med tanke på att emma och jenni tar så mycket bättre bilder. Våran kamera funkar inte så bra i festmiljö, antingen blir det svarta bilder eller så blir det bara en stor blixt med lysande ögon, inga bilder att spara på kanske...
Hur som helst började dagen med en glad liten flicka som gick upp med sin mamma och fick ny blöja och kläder, frukost åt hon uppe i vår säng. Tillslut fick vi upp pappan också och gick ner och åt frukost vi också. Folk skulle börja ramla in vid 19, och Calles arbetskamrat Calle (japp två Calle och båda med C) skulle komma tidigare vid ca 15.
Mamma ringde och  vi insåg att vi inte visste vart Tuva skulle sova (som skulle sova där på natten) eftersom hon vuxit ur liggdelen i vagnen. Innan har hon sovit i den när hon sovit över. Efter en del resonemang kom vi fram till att det nog fick bli ett besök hos Jysk och införskaffa en resesäng. Så vi åkte till enköping och började hos jysk, där blev det en resesäng, täcke, kudde och påslakan. Så nu finns det en säng som går att ta med och som imellan resorna får stå hos mamma och pappa eftersom vi är där en del på kvällarna och hon börjar bli förstor att ha liggande på sängarna. Så här ser den ut. Tack mormor och morfar säger Tuva, för hon fick den av dem.
Sen var det bara att åka hem och städa. Det gick ovanligt smidigt och när Calle E kom (alltså min Calle D:s arbetskamrat) så var det bara lite damsugning kvar och det var snabbt överstökat. Under tiden satt jag och Calle E och försökte få Tuva och äta lite men hon hade fullt upp med att busa och kolla in den nya Calle som hon inte träffat förut. Tillslut fick hon dock i sig maten och blev mätt och belåten ;)
Jag åkte ner och installerade Tuva hos mamma och pappa, plocka upp sängen och la ner henne för att sova lite middag. Sen var det bara att åka hem och börja klä sig. Medan "Callingarna" som dem kallade sig, grillade korv i kaminen så sminkade jag mig. Emma, Jenni och Tommy kom vid sex-tiden och när jag var klar grillade vi korv i kaminen vi också, det var helt klart något nytt jag inte gjort förr ;) Men det gick det också :)
En efter en ramlade folk in och Calle fick jättefin presenter, drickan flödade och först ner var Calle E ;) Stackaren somnade på soffan. Vid två tiden åkte de sista och vi stupade i säng vi också. Kvällen blev oerhört lyckad :D Jag och Jenni konstaterade att vi inte druckit ihop sen jag typ fyllde 21, det vill säga vår/sommar 2009.
Här är lite bilder jag snodde från jenni, älskar dig ;)
See ya!

Kommentarer
Postat av: Jenni

Det var en jättebra kväll :D



Och du vet att du får sno mina bilder hur mkt du vill! :) <3

2010-11-16 @ 18:30:46
URL: http://jenniipennii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0