Fars dag

I söndags vaknade jag vid nio av klockan som ringde, vi skulle iväg och titta på dressyrsadel och ev en hoppsadel till Filippan. Mådde faktiskt riktigt bra om man bortser från att huvudet var något tyngre än vad det brukar vara. Pussade på Calle och gick ner, där andra Calle någon gång under natten/morgonen hämtat madrasser och bäddat ner sig lite bekvämare.
Skippade frukost hemma utan beväpnade mig med alvedon och coca cola och gick till mamma och Ellen och framför allt lilla Tuva :D Hon var glad och pigg, hade sovit utmärkt i sin nya fina säng.  Åt frukost och så packade vi ihop oss och lastade in Filippa och åkte till västerås. Kollade och pratade och kom fram till att det behövdes en ny hoppsadel. Den gamla blev lite lite för lång men inte var någon katastrof utan modelen passade henne rätt bra så något liknande men med kortare bossor. Alternativen blev en Santa Cruz Celine  likadan som jag har eller en Prestige Golden Star.  Eftersom hon var så prillig och ändå är ung så fick vi låna hem sadlarna för att provrida dem. Eftersom prestigen skulle behövas göra om så passade den bättre på Sommarr så åkte vi ner senare på kvällen med Sommarr för att testa den. Men celinen åkte vi ner till ridhuset direkt och provade.
Sen åkte jag hem en snabbis, gav Tuva mat, bytte kläder och sen åkte vi med mamma och pappa till mormor och morfar. Fikade och pratade, det var trevligt som vanligt. Sen åkte vi hem igen, bytte kläder och lastade nästa häst (alltså sommarr). Calle och Calle höll då på att byta däck på lilla bilden. Calle E åkte hem strax därefter när vi var i ridhuset.
Jag började rida, hoppade till och med. Det gick hyfsat bra ändå men det var riktigt kul! Sen sadlade vi om och Ellen fick prova sin sadel och ÄLSKADE den så valet föll på en Prestige.
Denna fast svart ;)
Sen åkte vi hem, trötta och kalla och åt mat hos mamma och pappa. Efter det kunde jag och Calle hem och han kunde få sin fars dag present, ett kort och en kopp. Inget avancerat men ändå mysigt...
Galen dag, for runt som en tok! Men hann inte med att vara bakis direkt ;)
see ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0