En liten misstanke...

När man får barn är alla så noga med att tala om hur lite tid man kommer få och hur man aldrig kommer hinna göra allt det där som man egentligen vill. Jag kan inte hålla med!
Jag kan verkligen inte göra allt det där som jag kanske skulle om jag inte hade Tuva men inte för att jag inte hinner utan för att det är inte praktiskt. Jag kan inte packa in barn och häst och åka till ett ridhus liskom, hur tusan skulle det rent praktiskt gå till?
Visst har jag tiden att åka runt och shoppa eller göra utflykter hela tiden men med dagens bensinpriser kan man knappast åka runt hela dagarna.
Sen är det faktiskt så att lilla Tuva behöver vara hemma visa dagar och få lugn och ro för att orka åka iväg en annan.
Jag börjar misstänka att jag lagt in egen tolkning i allt det som folk har sagt, att det är jag som lagt dit "inte ha tid" när dem egentligen sagt "inte ha möjlighet"..
Ja det är underbart att vara mamma och jag skulle verkligen inte byta det mot nått men självklart måste jag erkänna att jag ibland längtar efter möjligheten att packa in hästen och åka utan att vara beroende av mamma, Ellen och Calle. (Det ställer till det lite grann att Ellens kära ponny inte alltid är så glad i att stå inne men hon lär sig att man åker ifrån henne med Sommarr och nu går det faktiskt riktigt bra! :D)
Ne nu tid till min lilla! :D <3

Kommentarer
Postat av: Frida

Kanske menade dom när barnen blir större ? Då kräver dom mera och mera och kanske INTE tycker just det du håller på med är roligt :P Då kanske det inte blir lika lätt att få dom att sitta still i barnstolen/famnen under ridlektionen eller dylikt. Då ska det springas, klättras osv. ^^

Men det är då gravidkilona droppar! Oj oj oj! Ingen diet slår ett barn med spring i benen!

2010-11-22 @ 14:45:15
URL: http://honungsbulle.blogg.se/
Postat av: Jenni

Tjejkväll låter bra ;) sen tycker jag vi ska åka o julshoppa i gränby centrum när vi har pengar! Jag är heeelt pank just nu XD men på torsdag får man pengar, yay

2010-11-22 @ 21:48:51
URL: http://jenniipennii.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0