v 36 + 4

Är väl dags för magbilden nu, tog bilder i måndags men tänkte bjuda på färska från idag.



Som sagt är bebis vänd och fixerad, allt är redo för att kunna börja och som vi längtar! Tror dock ingen längtar som jag gör. Samtidigt vill jag inte att bebis ska komma innan den är redo men skulle vara skönt att ha förlossningsbiten över och ah knytet här. Känns som det bara är det som saknas, klart visa grejer ska skruvas upp och säkerligen saknas det några grejer också som jag för tillfället glömt, men annars känns det som vi bara väntar och väntar... Kanske inte så konstigt egenltligen.

Nu är det mkt bebis i magen, det är trångt! Men det rör sig och bökas och har även börjat hickas därinne. Det är faktiskt lite roligt XD Det spänner och drar, det märks i kroppen att något är på gång men frågan är när.. om dagar, veckor eller nästa månad? Återstår att se! Formen på magen har också ändrats, det hänger väl antagligen på att det är trångt som sagt ;) Bristningarna är HEMSKA! Helt klart värt det, inte så jag skulle byta bort bebis för att slippa bristningarna men när magen blir större blir dem värre! XD Man smörjer och donar men som barnmorskan sa så spelar det inte någon roll för bristningarna kommer innefrån och beror på hormoner och inte nått annat. Men man smörjer ändå ;) Plus att huden blir så torr av att vara gravid så om jag inte smörjer så skulle jag klia tills jag fick sår.

Jag borde verkligen göra något åt huset, det är rätt rörigt här men tror jag behöver hjälp. Saker är på fel våning och för att få ordning behövs nog en del grejer skruvas upp och skruva upp tunga saker på väggarna känns inte som min grej just nu.  Egentligen är det inte så rörigt här utan bara jag som får gravidknäppar. Det som skulle behövas för att kunna få ordning är egetligen att renovera farstun och fixa rummet däruppe och deet är verkligen inget jag kan göra själv! XD Skulle se rätt snyggt ut det va? Höggravid och börja renovera?

Nej egentligen är jag nog bara rastlös. Känns som det är mycket nu och är nog därför det också känns som om det vore skönt om bebis kommer. Framför oss nu ligger konfirmation, min och pappas födelsedag, calles mammas mans födelsedag, Calles pappas födelsedag i början av juni, säkert nån mer födelsedag, det är skolavslutningar, bebis och nånstans mitt i allt det här ska vi dessutom hinna med och orka en begravning. Det känns som om det kommer bli krockar. Just nu hanterar jag allt med att glömma allt och improvisera, Calle får ta mycket. Födelsedagarna känns oviktiga så dem glömmer jag hela tiden och det är inklusive min egen. 

Konfirmationen komemr emot oss i en rasande fart, den är nästa helg, och vi måste fixa en present! Men tror jag vet vad vi ska köpa så det är lugnt hoppas jag. Veckan efter det fyller både jag och pappa år och tio dagar efter att jag fyllt är bebis beräknad, samma vecka har ellen skolavslutning, bebis är beräknad på måndagen.
Då har helt plötsligt i princip fyra veckor gått. Jag har en känsla av att begravningen kommer bli efter allt det här. Egentligen vill de nog ha den innan bebis men det kommer nog inte gå. Så bara hoppas att jag och bebis inte går över tiden för mkt bara. sen vore det ju skönt om man fick mer än nån vecka mellan förlossning och begravning. Allt är bara så galet och upp och ner.  Tiden får väl utvisa hur det blir. Jag vill verkligen inte missa begravningen! Det är viktigt för mig, det enda som rullar i mitt huvud nu...

Nä om man skulle gå ut och ta lite frisk luft.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0