stallbrand

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article7074306.ab

http://tidningenridsport.se/Article.aspx?m=45207&a=419628

Här tycker jag att jag har en dålig dag, men det här är frukansvärt.
Stallbrand eller brand överhuvud taget är något av det värsta jag kan tänka mig, framför allt om det skulle drabba djuren som inte har någon chans att ta sig ut. Något jag tänker varje gång jag låser dörren och katten eller hunden är kvar inne och jag "bara ska iväg en snabbis". Nä då fixar jag hellre hundvakt och katten får vara ute även om hon inte vill. Även en av de fördelar jag ser med uteboxar, lätt att få ut hästarna om något mot förmodan skulle hända. Risken minskar också eftersom vi inte har någon el därute. Lätt att glömma när man tänker bekvämlighet, på vintern tänker man bara på fördelarna med stall. Egentligen skulle jag kunna tänka mig att bara ha ett ställe där jag kan borsta och fixa med el och nånstans att binda upp hästarna men egentligen har jag inget emot typ lösdrift.

En av de drabbade hästägaran är en av rasmus gamla klasskompisars syster. Vi kände varandra lite förr och har gemensama kompisar som det blir i lilla örsa (även om hon nu inte bor här nu).  Kan inte ens tänka mig hur det känns för Liselott nu, vet inte hur jag skulle orka gå upp ur sängen om något sådant här hände mina hästar.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0