Fredag

Idag började dagen i vanlig tid, fast jag var ledig. Det bar av mot barnmorskan och av någon anledning så stressade jag inte det minsta och tiden räckte till perfekt. Kom till barnmorskan, hann gå på toa, sitta en stund och kom in till barnmorskan. Vi lyssnad, mätte och kände, allt var som det skulle... Tydligen var det bra med fostervatten, det var ju bra :D

Sen ville hon göra ett ultraljud för att se efter att det verkligen var hundra att huvudet låg neråt eftersom bebis var fixerad.  Helt riktigt låg huvudet neråt. Så nu ligger bebis i startgroparna även om det nog dröjer ett par veckor till innan bebis kommer.

Det var kul med ultraljud i alla fall, man kunde verkligen se att bebis hade vuxit! Man såg verkligen ansiktet och varenda revben ;) Vi såg hur bebis övade på att andas och hur hjärtat slog! Ansiktet var så fint! :D Mitt hjärta!

Nu är jag hemma igen, kroppen skriker efter vila och därför komemr det nog inte bli mkt städning nu närmsta timmarna. Det får bli senare.

Vilken toppen fredagskväll det kommer bli, städa städa städa. Eftesom jag inte klarar att bära damsugaren kan jag bara dammsuga nedervåningen, kan inte ta fram skurgrejerna och jag har ont i min kropp så att springa runt och städa känns så där. Min ljumskar gör ont och bebis bökar (härligt men njuter hellre i soffan). Egentligen är det kanske bra att springa runt med dammsugare, har man ju hört att folk får igång förlossningen så ;) Men ja, jag får börja och så får Calle hjälpa mig när han kommer hem. Fast först ska han nog till bastun, det förtjänar han faktiskt <3 Så det blir fredagsmys med dammsugaren och sen sova antagligen. Calle är nog trött efter den här veckan och så kul är det ju inte att sitta uppe själv så får väl sova istället.

Senaste två nätterna har jag sovit på Calles sida av sängen, för han har skönare madrass. Jag sover mkt bättre där, min sida är obekväm. Han har den braiga sidan av sängen också. Varför gillar man alltid samma sida? Det har varit skönt att sova på hans sida för jag har sovit två nätter i rad utan att vakna, eller ja jag hr vaknat tidigast kl 5 och inte 5 gånger varje natt! Helt underbart! Nästan så det är skönt att gå och lägga sig igen! Det är inte helt fel faktiskt...

Nä vila lite var det!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0