Vilken vecka!

Åh hej och hå!

Ja den här veckan har varit intressant! I onsdags gjorde jag som sagt en massa saker, tandläkaren gick fin fint! inga hål eller nått ;) Sen bar det av hemmåt och matade hästar eftersom mamma var i Falun och hälsade på Ellen. Hon går på kunskap och då åker de upp till falun en veckan och har hemkunskap, slöjd, bild, no osv. Sånt dem inte har tillgång till på skolan i enköping. Så det blir en veckas läger varje termin, eller om det är varje år... hmm, vet faktiskt inte riktigt hur det ligger till.  Sen åkte jag och åt lunch med Emma, vi sprang fram och tillbaka på stan för vi kunde inte tänka så långt att vi tog allt som låg nära samtidigt utan vi sprang som tokar fram och tillbaka!

När jag var hemma och matade hästar och rastade hund så ringde kyrkoherden och frågade om jag kunde tänka mig att jobba där ca 15 timmar i  veckan. Lät inte helt fel utan jag tackade jag på stående fot. Jag ska jobba med det som jag gjorde när jag hade mitt 75% vik där. Fast nu är vi två som delar så det blir inte lika mkt. Fint för mig :D Men det innebar att jag var tvungen att ta mig till försäkringskassan för att ändra min havandeskapspennigns ansökan. Det skulle inte vara några problem utan de skulle ringa och de har de gjort. Dock har inte själva ansökan kommit in så de kommer ringa igen när den kommit för den slutgilltiga ändringen.  Så i torsdags var jag ner och började jobba i kyrkstugan. Kunde dock bara jobba fram till kvart i tolv då jag skulle vara i hemtjänsten kl 12. Det gick bra men var helt slut på kvällen så jag och Calle bestämde oss för att börja städa och vika tvätt. Tvätten blev klar, städningen nje inte direkt.

Idag var jag ner till kyrkstugan igen då vi inte hann med att prata något med el bos igår eftersom jag skulle iväg. Var kvar till lunch och uppfriskade minnet och hann med att prata igenom hur vi ska lägga upp allt och vem som ska göra vad. Blev bra och jag kommer jobba tis, ons och torsdagar en av dem är en heldag och de andra är korta dagar. Så en lång och två korta! Nice! Det gör rätt mkt för en stakars gravid kvinna ;) Även om det inte är så särskilt synd om mig ;)

Det var en liten uppdatering med vad jag gjort de senaste dagarna! ;)

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0