Lite att läsa...



Det finns ju en del böcker på ämnet vänta barn, förlossning, nubliven mamma etc!
Var förbi biblan och fick med mig ett par hem, hade redan inhandlat några på bokrean så Calle fick hjälpa mig bära in när jag kom hem :S

Just nu läser och läser jag, det är intressant och faktiskt så är det mycket man känner ingen och som jag faktiskt upplever och känner. Dock kan jag inte påstå att jag är rädd inför förlossningen, nervös och spänd såklart men inte rädd. Lite är det väl att jag vet ju att så mycket val har jag ju faktiskt inte. På nått sätt måste ju bebisen ut och man får lita på kroppen, på att det går. Det betyder dock inte att jag inte ska läsa på eller förbereda sig. Det måste man ju göra ändå. Men jag kan inte planera det, förstå allting eller föreställa mig hur det ska bli. Utan läsa på så man känner ingen olika saker när de dyker upp. Lyssna på folk som berättar och försöka höra olika senarion så man kan ha en chans att känna igen det som händer. Förstå innan, det går nog inte.

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0