Intressant...

http://www.familjeliv.se/Planerar_barn/Forum-4-51/m49569767-1.html

Det är intressanst det här, är det automatiskt okej att kalla någon tjockis bara för att de är gravida?

Tycker det är skitsvårt, beror helt på vem. Menar när vissa säger det så tar jag verkligen inte illa upp för jag vet att de menar magen mendan i andra fall vet jag att de njuter av att få kalla någon tjockis och tycker om den faktorn att någon är tjockare än dem och man får säga det. Fast får man säga det?

Hmm, som sagt kluven men jag tycker nog att man inte ska ta risken. Tjockis är inte ett ord som brukar innehålla värme så för att vara på den säkra sidan bör man nog undvika det. Tror jag, jag vet att jag kan ta illa upp från visa personen vissa dagar så varför chansa XD

Ne då låter det nog trevligare med preggo eller nått :P Det kan inte misstolkas, handlar ju helt klart om graviditeten ;)

See ya!
 
Ps, bullarna är på gång ;D ds

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0