29 veckor :D Betyder 11 veckor kvar :)

Idag blir Bebis 29 veckor gammal! snacka om att det börjar dra ihop sig! Tycker inte det var längesen jag var så glad över att vi var halvvägs och nu har det gått 9 veckor till!

Jag och Calle funderar dagligen vad vi ska lägga tiden på och vad vi ska prioritera. Farstun blir nog i sommar, efter att Bebis har kommit. Av en enkel anledning att vi ska extra isolera på utsidan och det känns halvdant att fixa det nu när det är snö och även om våren är på väg så tror jag det blir lättare i sommar. Det ända som händer i och med att vi väntar är att vi får fixa någon slags matta att ställa vagnen på om det regnar eller däcken är smutsiga och så får den helt enkelt stå brevid kökssoffan så länge. Inte helt fel heller för då kan man änvända vagnen som extra säng här nere så länge. Kan ju inte ha vagnen därute i den hemska lukten i farstun! ;) Tycker fortfarande det är helt galet att vi köpte vagn! Vi skulle ju köpa begangnad och från början skulle vi ev köpa Calles mammas mans sons och hans frus gamla vagn, det blev inte av dock. Att vi skulle köpa en ny trodde jag dock aldrig XD Får nypa mig i armen lite då och då ;)

Vi är inne på att försöka få upp vägarna så det finns ett rum däruppe, tapetsera det och lägga i en golvmatta. Frågan är om vi hinner mkt längre, helgerna är rätt fulla framöver och det finns mycket man skulle behöva lägga pengarna på så frågan är på vad. Vinna på lotto  kanske? ;)

Jag vet att vi egentligen inte behöver ha rummet klart däruppe. En nyfödd bebis kommer nog knappast skrika efter ett eget rum ;) Det är väl det kända boandet som verkligen sätter fart! Jag vill verkligen göra färdigt rummet och få gå och fixa men ja tror inte det kommer bli så att rummet blir klart. Gå runt och fixa kommer jag väl göra ändå :P Har vi tur så får vi med en vagga hem på lördag när vi ska iväg.

Allt rullar på, det ända är att illamåendet börjar komma tillbaka :S hoppas det bara är tillfälligt :S

See ya!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0