snabbt litet inlägg

vi ska iväg och hämta glasögon till Calle så måste in i duschen!

Bebisfronten intet nytt! Har lite sammandragningar, lite förvärkar osv kommer och går, har gjort det några dagar nu men inget kraftigt och inget regelbundet. Idag känns det lungt så blir nog ingen bebis idag heller. Är rätt säker på att vi går över tiden och vad kan man göra mer än att gilla läget liksom?

Morfar är nu opererad för sin hjärnblödning som dem lite fint missade i Enköping när han åkte in akut för en månad sen. Efter en hel del tjat från vår sida som inte tagits på allvar så åkte han in akut en gång till i början av veckan och den här gångnen gick dem med på att röntga huvudet och mycket riktigt har han en hjärnblödning som ligger och trycker. Är det då konstigt att man inte mår bra? Förra gången la dem in honom kollade hjärtat och skickade hem honom fast han egentligen nog mådde sämre, dock tror jag han är bra på att hålla skenet uppe så han kanske verkade bättre.

Hur som helst finns alltså risken att han gått med en blödning ganska länge och ätit varan samtidigt, för er som inte vet det är varan blödförtunande och hjälper då knappast mot en blödning. Som tur var valde man när han åkte in nu i veckan att plocka bort varanet "just in case" tur det för inte nå vidare att operera någon som äter varan. Stora risker för stora blödningar om man äter blödförtunannde innan en operation.

Dem fick svar på röntgen igår och han fick efter att akademiska fått se plåtarna åka till akademiska, i ambulanstransport så klart. De sista jag hörde igår kväll var att han inte skullle operaras men låg på ständig beväkning, inatt har man ändrats sig i alla fall och han är nu operarad.

Och folk bråkar för en nattöppen akut i enköping. Just nu känner jag stäng hela skiten! Inte första gången dem klantar sig rejält! Jag är övertygad om att de flesta som jobbar där gör ett jättebra jobb och bryr sig om patienterna, jag vet inte vad som utspelar sig bakom kuliserna men när man gång på gång får höra om miss efter miss dem gör som kan få katastrofala följder så börjar man ju undra! Och personligen har jag känt länge att jag inte har något förtroende för enköpings akut. Att missa en hjärnblödning är liksom INTE okej!

Ne, duschen var det!

See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0