blääää

Ja vad ska man säga... imorse tyckte dem att jag skulle åka in ikväll om det inte skedde nån förändring... nu på kvällen tyckte dem att jag ska ta alvedon så skulle jag nog kunna sova... För har jag inte sovit på två nätter så kan jag säkert sova den tredje med hjälp av alvedon och värmekudde, ja för jag har ju inte testat värmekudden innan...

Det här dygnet har jag sovit fyra timmar, utspritt  och förra dygnet sov jag kanske fem max också utspritt. Hur bra är den sömnen? Inte så värst... Men men... säger dem de så... Går väl och lägger mig och vaknar sen och då har jag gett det ett försök i alla fall....

faaast bara därför så kommer jag väl kunna sova hela natten bergis... aja då är väl det bra då men trist att bli ignorerad fast jag sa att dem sa åt mig imorse att komma in på kvällen.

Och så frågan "känns det okej" vad svara man då... eftersom hon inte så rensonabel så sa jag ungefär "om ni tror det är bäst så"  hennes svar va ungefär "gör så och om det inte funkar så kan du ju ringa igen"

Självklart kan jag det, försöka och funkar det inte så ringer vi igen... Vi har ju bara gått i två dygn och funderat och kände att ja men snart så får vi åka in och kolla det i alla fall...

Till historien hör också att vi har en bekant som jobbar på just det här bb som redan igår sa att "ja men får hon hon inte sova är det bättre hon kommer in och får hjälp" Men när man ringer och ber om den så är det nog lungt, ta alvedon...

Såå är väl det vi gör...

Helt plötsligt har vi gått från "du är väl inte själv?" "det är på gång, du har en lång första fas helt enkelt" "blir det för jobbigt eller att du har fler frågor så ring igen hur mkt du vill" till "ta två alvedon och försök sov. I värsta fall kan du ringa igen, det är nog bara förvärkar"

Så nu känner man sig ju manad att ringa igen...

Efter 47 timmar värkar ca 10 min plus minus 2 minuter börjar och sammanlagt inte ens tio timmars sömn utspritt i som mest två, tre timmar ihop (under den tiden bli konstant störd av värkar men inte tillräckligt starka för att jag ska vakna) så börjar man bli aningn lättretlig och vill bara höra att allt är som det ska och vad det är som händer. Är det på gång eller inte? hur avgör man via telefon??

Aja nu har jag avreagerat mig lite i alla fall.... Suuuck! kommer det nånsin ta slut... börjar starkt tvivla på att det nånsin kommer nån bebis...

See ya...

Kommentarer
Postat av: Frida

Är det förlossningsvärkar så att du har börjat öppna dig, eller är det så förvärkar ? Nu är det ju väldans tråkigt att höra, men vissa kan ju få förvärkar nästan 2 veckor innan det är dags.



Slå mig inte nu bara! =P

Bebisen är iaf. på väg. H*n ligger inte och sover iaf ^^

2010-06-11 @ 17:22:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0