Liten rapport från sommarsolen!

De senaste dagarna har jag och Tuva spenderat ute på Nynäs där Ellen varit på fälttävlandläger! Hyfsat sugen man blev på att va med eller?! Det var min absoluta favorittränare, för några år sedan åkte jag och en kompis ner (med mammor som chaufför) till Katrineholm där han bor och tränade. Inte varje vecka men säkert varannan. Det var helt enkelt värt den långa resan, bensinpengarna och vad träningen kostade.

Jag och mamma stod och räknade när vi var där första gången och kom fram till att det måste vara 6 år sen, då med Attila. Wow vad häftigt det var att vara ute med honom i terrängen första gången, Sommarr var minst lika häftig! Attila förväntade vi oss skulle älska det, vilket han gjorde och han hade dessutom hoppat terräng förr men inte med mig när han stod på Nynäs. Frågan är dock om inte Sommarr älskar det snäppet mer än Attila, hon blir som förbytt och totalt älskar det, flyger över hindren och gör glädjeskutt :D

För Ellen gick det bra, sista passet var Filippa trött och sa "ne, nu skiter jag i det här", då var musklerna antagligen slut och huvudet för fullt med nya intryck för att orka mer så då hoppade de bara några språng och sen fick det räcka, Ellen tyckte det var jobbigt att hon bråkade men insåg nog själv att det var läge att lyssna på hästen. Innan det passet hade lägret gått bra! Filippa tyckte dock att Ellen var lite knäpp, hoppa över hål i marken, hoppa ner för kanter och dessutom springa i vatten?

Emma har fotat och jag ska få bilderna sen så då ska ni få se lite ;)

Tuva mår bra och växer för varje dag, bilder på henne kommer också :P

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0