nu brinner det!

Nu brinner det i kaminen, det är bra för det är KALLT!

Egentligen borde jag och Skrållan gå ut och gå lite för stimulans men det är så kallt, får vänte till det brinner mer ordentligt så jag kan lite på åtminstonde lite värme när jag kommer in. Det hänger verkligen på eldningen, håller man igång med den så det brinner hyfsat mycket varje dag klara man att hålla en normal värme innomhus men är borta som ex igår och kommer hem vid 19 och börjar då så är det riktigt kallt! Vi eldade ändå till typ 23 och ändå var det iskallt imorse! Och då eldade vi både i köket och i vardagsrumemt. Ja, som sagt kallt :O

Igår var en toppendag! Eller jag var så jäkla nervös men när det hade släppt blev det en riktigt bra dag :D Efter ultraljudet så hämtade Emma, Jenni och Frida upp mig och Ellen medan Calle åkte till jobbet. Vi hämtade ut kolfiltret till köksfläkten som vi har väntat på sen 19 december! Nu hade de klantat sig på Elgiganten och ersätte filtret så vi fick tillbaka pengarna för det men det täcker inte ens nära bensinkostnaderna för att åka fram och tillbaka för att hämta det varje gång det inte funnits fast det skulle finnas. De var i alla fall trevliga och ursäktade sig, alltid något ;)

Sen blev det shopping men dock var det småsystrarna som handlade mest, Ellen gjorde riktigt bra affärer! 3 par jeans för 297 ordinarie pris för varje par var 399 kr styck. Sen köte hon en t-shirt med tryck och ett linne med tryck för 140 kr på Gina. Med sig hem hade hon också en tjocktröja från Cubus, tror det i princip var det ända hon köpte till ordinarie pris ;)

Vad jag shoppade vet ni ju redan ;) På vägen hem var det kö eftersom en lastbil hade dragit ner trafikljusen vid korsningen där väg 55 och 72 delar sig. Tog nog minst en timme att ta sig från flogsta området och förbi där. Lagom kul när dessutom oljelampan blinkar och hade tydligen gjort det redan kvällen innan :S Tog oss till Örsa där Calle mötte upp oss och hjälpte mig med oljan, vet i teorin vad jag ska göra med jäkligt svårt ändå att fixa själv men jag lär mig. Som vi misstänkte läckte det olja, det hade jag sett i alla fall när ja öppnade motorhuven tidigare för att kolla innan jag ringde Calle.  Kollade oljan, var inte mycket kvar kan jag säga så det var bara att tränga ihop oss i Calles bil och bege oss till skolsta, lämnade Jenni och köpte motorolja för att sedan åka tillbaka till Örsa där bilen stod. Fyllde på olja så jag och Ellen kunde åka hem och stackars Calle körde hem Emma och Frida. Det visade sig efter lite konsultation att det är ett filter som antagligen frusit så det blir i med motorvärmare och sen plocka loss filtret och rengöra och tina det. Men vi hade en jäkla tur att motorn inte pajjade! Aldrig med köra med lyssande lampa! I alla fall inte till Uppsala fårn enköping och tillbaka. Nej jag vet att det skulle vi inte gjort men vi satt fast i kö när jag upptäckte det, var lite trött och blind och då bestämde vi oss för att köra till Örsa så vi kunde kolla det och Calle kunde hjälpa oss. :P



Allt löste sig bra :D

Ikväll är det dags för parmiddag igen ;) Imorgon är det ljusparty :D så när vi komemr hem imorgon är det KALLT igen :S Thats life baby!

See Ya dags att göra nått...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0