morgon igen då!

Imorse hade jag en sambo som inte alls var så pigg på att åka och jobba! Vaknade av att hade krypit ner på min sida av sängen och låg och myste med mig istället för att åka ;)

Sen väcktes jag av mobilen av att de otroligt trevliga CVA ringde, fast nu mer kallar de sig för typ VO bemaning,  då hade jag mellan typ halv åtta och nio, tio när jag svarat fått två telefonsamtal, tre sms och ett röstmeddelnade. De undrade om jag kunde jobba ikväll, sa att jag redan jobbade, fick förklara att jag var bokad på solrosen fast att det var lite speciellt.
Lyssnade av röstmeddelandet och det var väl roligt? nej...

var ungefär: hej det var XXX från VO bemaning, du står som tillgänglig och jag behöver dig på solrosen men inte så lätt när du inte svarar.

Och tro nu inte att det var i någon skämtsam ton utan i en väldigt snorkig ton. Om jag inte svarar kan det bero på att jag
- Inte har gått upp sex på morgonen ifall det är just den morgonen av två som de ringer och behöver folk
- Det kan också bero på att jag sover och inte har mobilen brevid örat ifall de ringer!
- Det kan faktiskt vara så att man inte hör mobilen för att man sover så pass tungt, det är ínte helt ovanligt i mitt fall.

Jag förstår att det inte är lätt för dem att få tag i folk, många sover ju faktiskt på morgonen. Jag förstår att det måste vara frustrerande att folk inte svarar när man tror att de kan jobba. Dock ser jag ingen förståelse från deras sida och jag kan inte heller påstå att jag förstår hur det kommer sig att det ger dem rätten att vara så sjukt otrevliga mot mig och snäsa av mig. 

För att fungera som människa så funkar det inte att gå på ständigt hold och vänta på jobb. Vissa saker kan man självklart flytta på och det gör jag. Men ibland går det faktiskt inte och jag kan inte lämna hunden hemma själv en hel arbetsdag utan då måste hon åka med Calle och han har oftast åkt till jobbet och då kan jag inte göra så mkt.

Jag försöker säga ja så mycket som möjligt, jag behöver alla tider jag kan få men det är verkligen inte lätt att vara trevlig och tillmötesgående när man bara får snorkiga kommentarer och blir väckt av sura griniga männiksor som tycker jag ska forma mitt liv enligt deras vilja.

Alla är inte så, det ska jag inte påstå. Det vore inte rätt. Ni behöver inte ta det så allvarligt heller, behövde bara få avreagera mig.

Skulle lägga in magbilder men hittar inte sladden till kameran så jag återkommer!

See Ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0