Matilda leker ekonom ;)

Nån mer än jag som vill vinna på lotto? några miljoner så där skulle inte vara helt fel va?

Det går ihop men vore kul om det blev något kvar efter räkningarna så man kunde ta en fika och lunch utan att får dåligt samvete för plånboken...

Ja ja, det är bara att gilla läget, tänka ekonomiskt. Veckohandla och faktiskt äta det man tänkt och inte som jag och Calle att veckohandla, komma på att nä det här vill vi inte ha och köpa nytt vilket resulterar i att vi glömmer vad som finns i frysen. Inte så smart, inte så ekonomiskt. ;) Ett tips på hur man inte ska göra, för då får man ett stort matkonto, mycket större än vad det behöver vara i alla fall!

Nä även om det är lockande att deppa ihop över pengar är det nog bäst att låta bli och istället vara glad för att det åtminstonde går ihop sig även denna månad. Som tur var är vi två så vi behöver inte leva på makaroner och ketchup hela månaden. Tillsammans så funkar det, någolunda i alla fall...

Mycket av det som förstör är det faktum att jag varit tvungen att köpa mig lite mammakläder, det är inte riktigt nått val jag haft :S Det är dyrt men vad ska man göra... Kläder måste man ju ha och inte mycket att göra åt det. Blir till att köpa så billigt som möjligt! ;)

Nä nu ska jag fixa lite innnan jobbet!

See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0