"känns det bra, är det bra"

Idag var det vecka 20 träff, en ganska stor skara blivande mammor i väldigt spridda åldrar! Den yngsta tror jag var 16 och den äldsta var typ 39. Några hade barn sen tidigare, några var som jag förstgångare ;) Kul kuriosa är att den yngsta och äldsta båda var förstagångsföräldrar! De flesta verkade trevliga, eller ja de är säkert alla men några verkade vara såna personer som jag kommer bra överrens med ;)

Först var det en sjukgymnast som pratade om massa saker, träning, sitt och stå-ställningar, lite hjälpmedel, och ännu mer. Det vi skulle komma ihåg var "Kniiiiip" (alltså knipövningar) och "det som känns bra är bra". Viktigt med träning i många aspekter. Det visste jag redan men det är lite mer motiverande, så motiverad man kan bli av promenader när det är -20 och snöstorm (just nu känns det så i alla fall) Funderar på att boka en induviduell träff med en sjukgymnast, har redan grymt ont i ryggen (hade redan innan jag blev gravid) och bättre lär det inte bli!

Sen kom barnmorskan in och pratade om bröst och bh:ar, illamående, halsbränna, lite kost, flytningar och torra slemhinnor ;) Full rulle var det!

Efter att vi var klara åkte jag upp på stan och shoppade på apoteket, postafen mot illamående, gaviscon mot halsbrännan och alvedon mot vanliga matilda ;) Sen hämtade jag ut linser (vilket jag skulle gjort i december :S) = dyrt men vad ska man göra, jag måste ju se! Efter det unnade jag mig en ny almenacka för min gamla håller på att totalt ramla sönder! Gick på HM och drömde om söta små barnkläder, köpte dock inget, gick och köpte en sallad från Wikmans att ta med hem som lunch.  Åkte och tankade, gav hästarna mat, betalade räkningar och åt lunchen och efter det åkte jag och jobba! Så nu är lönen typ slut men allt betalt som ska betalas nu i alla fall. Att det sen droppade in räkningar från CSN och bilförsäkring försöker jag glöma då det är nästa månads sorg, och tro mig det är sorg för det är kvartalsräkningar så inga småsummor direkt :S

Så det var min dag!


Almenacka 2010, med BF för bebis 7 juni :D


Lite mediciner till den gravida

Nu är det morden i midsomer! :D Mys med älskling, chokladmouse och lite cola! Är det Lill-lördag så är det ;) Nej men vi kände för lite lyx idag ;)

See Ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0