Stackars Skrållan


Nu hoppas jag att hon lärt sig att inte vara i hästhagen, den hårda vägen :S

Idag hade fröken Sommarr traslat in sig i staket, vi ändrar och fixar det där jäkla staketet men ändå så lyckas hon ställa sig så hon inte kan ta sig loss. Det är ett stenrös mitt i hagen som vi har hägnat in, och där ska hon upp av nån anledning! Oftast när hon ställer sig där så står hon med frambenen på ena sidan och bakbenen på andra men nu stog hon med frambenen över båda trådarna och dem trådarna hängde ner så hon rev ner dem på nått sätt. Ena bakbenet hade hon ställt mellan trådarna, så det benet satt fast i den nedre tråden.

Som tur är så är hon lugn när hon fastnar. Hon står där tills man kommer och tar loss henne. Så när jag kom buffade hon på mig ungefär som "hej, har du lust att hjälpa mig lite". Så vi lyfte upp bakbenet och jag tog bort tråden, hon tittade lite på mig och sen fick jag ta loss övertråden för att sen lyfta frambenen och trasla loss henne. Hela tiden stod hon lung som en filbunke och buffade lite på mig som tack. Väldigt söt ;)

När hon väl kom loss stog hon kvar tills jag bad henne backa för att visa att nu var hon loss, lite försiktigt tog hon ett steg bakåt, en fot i taget. Jag var där för att luncha och det visste jag att hon också visste så jag hade räknat ut att när hon väl var loss så skulle det nog bli lite rally... Hon vände sig gick från mig och sen satte hon fart! Det jag inte märkt när jag fokuserade på att ta loss Sommarr var att en liten hund hade smygit in i hagen där hon så klart absolut inte får vara! Och vart satt hon? jo mitt på stigen som Sommarr tog mot maten! en liten liten hund mot högsta hönset i hagen? Vem skulle flyttat sig, jo Skrållan och Sommarr sa åt henne men hon är häst och skrållan är hund, det gick så snabbt att hon inte hann med och Sommarr sprang rakt över henne och satte en framhov i huvudet på henne! Det sa klonk! Skrållan sprang med skräckslagen blick och väldigt fart och försvann.

Hittade henne sen vid verandan, liten och med svansen mellan benen... vi gick hem och vilade... Hon verkar må bra men vi håller så klart uppsikt för förändring :S hjördis ligger brevid och tröstar! hon är glad att slippa tratten ;)

See ya...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0