Kladdkaka!

Igår så bjöd vi på kladdkaka efter maten. Jag har i mitt gravida tillstånd blivit tokig i att baka, igår blev det kladdkaka med mycket chokladsmak. Blev mastigt så några stora bitar fick vi inte i oss men gott det var det minsan!



Vi serverade med klassik grädde och blåbär och hallon till, mums mums mums!

100 g smör
ca 175 g choklad, eller efter smak ;)

4 msk kakao
2 ägg
1 1/4 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
2 dl socker

Steg för steg

- Sätt ugnen på 160 grader

- Smält smöret i en kastrull och låt svalna.

- Smält chokladen (ex i smöret ;) )

- Rör samman samtliga ingredienser.  Seg smet så bra med elvisp, vispa ett tag.

- Smöra och bröa en springform, 24 cm i diameter.
Häll i smeten

- Gräddas i 24 min.

- Låt kakan stå några timmar innan servering

- Sikta florsocker ovanpå, lätt fixat med en tesil! Så slipper man florsocker i hela köket!

Lycka till!

See ya!






Kommentarer
Postat av: Cecilia

Oh my vad gott det ser ut! Choklad med hallon, det är typ den bästa kombinationen som finns ... Har du sådana här cravings som man hör talas om också? Det låter inte så farligt att vilja baka hela tiden, haha, min mamma t.ex blev galen i Dumle och föråt sig på dem. Hon åt typ tre påsar Dumle om dagen :) Jag hoppas att du mår bra och allting!

Kramar /Cecilia

2010-02-22 @ 13:01:47
URL: http://voix.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0