Trött Calle, förlossningsvisning och en knäpp liten Skrållan :P



Precis kommit hem från Ellens träning, egentligen brukar hon inte träna tisdagar eftersom hon har konfa då men idag blev det ett undantag. Det gick rätt bra enligt oss, enligt Ellen var Filippa tjurig och lat. Det var hon också men Ellen har lärt sig att hantera det bättre och Filippa är inte lika långsint och kan faktiskt ge sig utan särskilt mycket bråk.

Igår så var vi som sagt i Uppsala och skaffade nya byxor, efter att ha provat 7 par hittade jag ett par jag var hyfsat nöjd med så de fick följa med hem. Hämtade Ellen en timme sent från skolan :S Frågade hur arg hon var och fick svaret:

-" Jag är inte arg...
- Va? Är du inte arg? Du får vara arg, jag är en timme sen...
- ne jag är inte arg, för är jag arg blir du arg och då hjälper du mig inte med hästarna!
- ehe, vill du ha en glass?"

Hela tiden pratade hon i princip mellan tänderna! Jag var grymt sugen på glass så  det var för min skull också ;)
När vi kom hem så skyndade vi oss att göra det vi skulle och vips hade vi 40 minuter över så då hann vi med att motionera Hilma också. Även om Ellen mot slutet valde en lite mer ovanlig ridstil ;) Hilma är så cool och enbart fortsätter så snällt så med öronen framåt och med en blick som ser ut att säga "Ja tänk vad lätt jag skulle kunna få dig att ramla av men nä, du verkar ha rätt kul, haha" som den kloka dam hon är.

Nu ligger Calle och sover, Skrållan håller mig sällskap fast hon sover hon också. Jag sitter här och glor på tv. Skickade Calle i säng vid fem, halv sex då han i princip satt och sov. Jag ska gå och lägga mig efter tvn är slut. Är rätt trött jag också.

Idag var det förlossningsvisning, det var helt okej. Nu vet vi vart vi ska och hur det ser ut. Lite information fick vi också men inte så mycket som jag inte redan visste. Men helt klart är att det är skönt att veta precis hur vi ska köra, vart vi ställer bilen och vart dörren är så att säga. 

När Calle hade gått och lagt sig så åkte jag med Ellen på träning. Skrållan fattade inte att Calle var hemma och låg uppe och sov utan hon tridde hon var själv när ajg var borta. Söt liten sak det där.

Nä nu är det väl dags att stänga ner här!

See ya!

Kommentarer
Postat av: Elin

Okej, då ska jag inte avslöja och lägga in bilder på presenten ;)

2010-04-21 @ 06:44:01
URL: http://nihilarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0