Fredag :D

Ledig fredag, det gillar vi. Från och med igår har jag havandeskapspenning från hemtjänsten så nu är det pastors som gäller för hela slanten och hela slanten innebär 14 timmar i veckan, tisdag, onsdag och torsdag. Innebär ledigt de andra dagarna ;) Men mycket gjort blir det inte, måndag och fredag går åt till att inte göra så mycket mer än vila. Det behövs, hela kroppen bara skriker efter det, framför allt på fredagarna! Och nu när det är föräldrautbildningar, förlossningsvissning, informationsträff på försäkrningskassan barnmorskebesök osv så är vila guld värt! Härom dagen somnade jag som sagt i bilen mellan enköping och hemma, jag sov innan vi ens var ute ur enköping och det säger ju en del, klockan var inte ens 19 :P

Var hos barnmorskan i tisdags, allt var bra. Bebisen låg med huvudet nedåt men inte fixerad. Mina händer svullnar och domnar på nätterna dock så det blir ett besök hos rehab och utprovning av skenor för att inte lägga händerna i konstiga ställningar på natten nu när de är alldeles svullna.  Det känns som jag vuxit ur kroppen, allt är helt svällt och större, förlovningsrinen är blott ett minne och hänger numer i en kedja runt halsen. Bäst så ;)

Nä nu ska jag fortsätta min fredag med att göra inget, egentligen borde jag väl kasnke städa lite och så meeen det får blir senare! ;)

See ya all!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0