En söndagskväll...

Snart ska vi sova för imorgon är det barnmorskan kl 8 :S uha, tidigt tycker då jag :P Calle säger "sovmorgon :D"
Jag är trött men samtidigt jäkligt rastlös och känner inte alld för att gå och lägga mig, det är rätt jobbigt att sova måste jag faktiskt få påpeka, man vaknar när man ska vända sig, man får ont och kramp överallt, ja osv :P Ne, att lägga sig i sängen är inte så jätteskönt just nu faktiskt, även om man är trött...

Dock är ögonen väldigt trött så kanske borde passa på att gå och lägga sig så man får några timmars effektiv sömn i natt i alla fall... men kroppen säger aj till det :P Tur att man har Calle som kan massera när man har för ont, vilket i och för sig är jämt. Han masserar jämt i alla fall, tack för det babe!

Idag var mormor och morfar ut och kollade hur det ser ut här hemma efter lite färgskvättar, nya väggar och nytt golv i köket... ja ny färg är det i vardagsrummet också ;) Sen åt vi lunch hos mamma och efter det åkte de hem mot enköping för att vi skulle bege oss mot uppsala och farmor som fyller år imorgon. Träffa lite släkt där och bli fullproppad med kakor av alla dess slag, tårta och efter det godis. Vi rullade därifrån, mätta och glada. Blev inte en sån lång visit för sen skulle vi hem och byta däck på mammas bil och transporten och hästarna skulle ut och röra på sig. '

Jag skrattade åt att mamma och ellen gör samma "missar", ser kul ut när man har dem båda framför sig. Själv rider jag ju inte nu utan får nöja mig med att sitta vid sidan och glo. Konstaterade vilken duktig ryttare man blir av att sitta vid sidan och titta på ;) Helt plötsligt har man en massa tips att dela med sig av, kan det vara en släng av abstinens eller? ;) Jag känner verkligen i hela kroppen hur det känns att rida och lääääängtar! Men jag borstar på och får hela munnen full med päls, i den mån det går, hovarna får någon med mindre ryggont ta ;) Jag städar borstväskan, håller i och assistrerar, samtidgit planerar jag och inventerar saker. Behövs en ny martingal då "någon" glömt martingalen ute i snön hela vintern. Eftersom jag inte red då känner jag mig oskyldig ;) Men vinner på det hel i längden. Inte för att Sommarr behöver någon martingal mer än ute i terrängen men förbygeln kan vara bra att ha vid hoppning ;) Sen lite nya skydd då de hon har faktiskt börjar bli några år. Köpte nytt när vi köpte henne för 4 år sen och sedan har det använts flitigt och nu börjar visa behöva bytas ut. Lite uppdatering av skydd har skett undet dessa år men inte så mycket faktiskt. Grejerna har hållt och med omvårdnad så har de hållit sig rätt fräscha. Men som sagt, börjar bli dags för lite nya ändå...

Nä sova var det ja!

See ya!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0