en lat dag i soffan

Även en lat dag som denna så känner jag mig otroligt lycklig när jag tänker på allt det hemska som så många genomlider.

Mina "problem" känns inte ens värdiga att kallas problem när man tänker på allt det som är riktiga problem och sorger. Människor som vi som inte har sina nära hos sig, som är sjuka och just idag tänker jag på Victor och hans familj vars historia inte kan annat än beröra. Victor skulle idag ha fyllt två år men i april i år efter en lång kamp orkade inte Victors kropp och cancern tog hans liv. Idag får hans familj fira honom vid en gravsten istället för sång och presenter i hans rum--- läs om Victor och hans familjs kamp här--- Det är verkligen läsvärt så läs!

Jag kan inte annat än häppnas över hur mycket människor klarar. Det ger en hopp och mod att faktiskt fortsätta framåt. Det finns så många människor som fortsätter trots att de går igenom det värsta som människor kan råka ut för och det händer så mycket närmare oss än vad vi vill erkäna ibland. Folk förlorar barn och blir sjuka, blir lämnade ensama och utsatta för så mycket hemskt!  Det finns mycket bloggar om det, letar man runt så hittar man mycket som är läsvärt.

nä dags att sluta skriva innan det här blir för mycket text. Ska väcka min underbart snarkade hund också! Annars kommer hon inte sova alls inatt ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0