några rader i höstkylan

Brr, nu har det blivit kallt vill jag lova! Kaminen brinner för fullt här i torpet. Dock tycker jag att hösten är vacker och jag kan lika många gånger uppskata kylan som jag kan bli trött på den.

Tänk att liven kan ha lika olika skeden som året har årstider. Det är vår och allt ser ljust ut, resten av livet ligger framför, sommaren då man lever ut, hösten när man börjar ana att allt inte kommer bli som man tänkt och sen vintern när man får det konstaterat. Med det menar jag inte att vintern är negativ och dålig, utan en del helt enkelt. Man sitter vid sin brasa och värmer kalla fötter, dricker en kopp choklad och uppskatar det man har. Även om vintern konstaterar det som man länge fasat gör det ju faktiskt inte våren, sommaren och hösten mindre viktig. Det betyder fortfarande lika mycket. Vem säger att de inte kommer en ny vår, förr eller senare gör det de.

Idag längtar jag dock tillbaka till hur det har varit,  idag är en sån dag då man minns allt så mycket lättare. Jag kan ändå inte se slutet och jag tror det är därför som jag inte tar det till mig som andra.  Personer går inte att ersätta. No hard feelings, ville bara säga att jag älskar dig. Life changes but you don´t have to like it, but sometimes just accept it...
 
Jag vet att det antagligen låter patetiskt och omoget och verkar som jag försöker ge dåligt samvete men det är vekligen inte det de handlar om.  Jag minns bara hur otroligt viktigt den delen i mitt liv är och utan det hade jag nog inte kunnat komma dit jag är. Det är tack vare er. Därför hamnar ni alltid högt på min "viktiga personer i mitt liv"-lista. Vem vet vad livet har berett för oss? Ingen kan säga vad som komemr att ske men jag ska inte skapa ett större avstånd än vad som är, eller skapa en höna av en fjäder.  Som sagt menar inte att reta upp någon utan se det mer som ett tack jag inte kan säga face to face just nu bara.


Lukas, VÅR lilla kanin. Införskaffad 15/7-09
Det var en rolig dag som inte blev som väntat XD tack!

Något helt annat, jag är helt slut i mina ben! Vet inte vad jag har gjort, både igår och idag är de helt borta när jag vaknar! hmm, hoppas det blir bättre....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0