min fina lilla vovve!

Skrållan är allt bra söt!

Den här helgen (och mestadels av veckan) bor vi hos mor och far då det fixas nytt golv i köket. Svårt att bo hemma utan kök. Spisen i tvättstugan och kylskåpet i vardagsrummet båda oinkopplande och trängandes med köksskpåp, matbord, köksoffa och stolar samt mycket mer begränsar rörelseutrymmet i huset rejält och dessutom försvåras mathanteringen en hel del också, därför kom vi fram till att mammas förslag på att bo här ett par dagar var rätt bra. Sen är det rätt mysigt att vara "hemma" igen även om vi sover i vardagsrummet. Golvet är nu lagt och ska lackas och sen ska det upp nya tapeter och lite sånt fix. Calle är så duktig och även om pappa och Stefan har hjälpt till så är han ju som en duracellkanin. Om han fick så skulle han jobba nonstop, vilket han så klart inte får utan jag och mamma ser till att de äter och dricker nått annat än öl, även om det så klart hör till. Ja, för alla utom mig. 

Anledningen till bytet av golv är att det rent ut sagt stank, den tidigare ägaren till huset hade väldigt VÄLDIGT mycekt djur. Vi kan låta resten vara osagt men det stank. Nu ligger allt stinkade golv och isolering utanför huset, det stinker ute nu. Trots att det rengat och legat ute sen i fredags/lördags. Inne luktar det gott och nytt trä! Det är huvudsaken. Resten ska ju köras bort så det får väl lukta ett tag då. Jag är befriad från detta arbete då anledningen till att det blev akut med nytt golv var att mitt gravida tillstånd gav mig ett luktsinne som gjorde att jag knappt kunde vara i köket. Allt mindre äta där. Så jag är inte nån som låter gubben jobba och tittar på nöjt och ger order. Även om det är rätt skönt att bara behöva titta på så vet jag i vanliga fall bättre ;)



Tillbaka till Skrållan, hon är otroligt söt just nu. Hon vill ha koll på mig, framför allt de dagar då jag mår dåligt. Hon vet alltid vart jag är och håller sig nära. Nu när vi sover lite konstigt så ligger hon så hon vet vart jag är. Vi turas om att sova på soffan respektive extra sängen. När jag sover i soffan ligger hon i den mindre precis brevid och nu när jag har extra sängen tänkte jag att hon skulle sova i den mindre soffan som hon brukar då den är några meter från sängen men fel hade jag. Hon har bäddat med en filt nedanför sängen och ligger där och snarkar. Hon som i vanliga fall är prinsessa och helst ska sova på huvudkudden i sängen ligger nu på en filt på golvet när hon har en väldgit skön soffa väldigt nära. Det har egentligen inte heller att göra med att hon skulle ty sig mer till mig än till Calle, för hon älskar Calle. Hon tyr sig minst lika mycket till honom. Måste säga att jag tycker lite synd om henne där på golvet! Lilla bollen då!



Nä om man skulle försöka med det där att sova?


See ya!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0