Skratt mitt i natten

Skrållan drog igång och skällde vid tre inatt, efter att ha blivit tillsagd på övervångingen gick hon därför ner och skällde. Trött som jag var orkade jag inte gå ner och efter en halvtimme kom hon upp. DÅ kom jag på att nu har de nog hänt en olycka där nere men det hade det inte.

Skrållan hoppade upp i sängen men fortsatte vakta så jag sa att nu får hon vara tyst för matte måste sova till svars hörs från Calle, väldigt förklarande:
- mummel mummel fisk mummel
- vad sa du?
- Det är en stor fisk där under.
- Jaha...


En stunds tystnad och Skrållan la sig tillrätta, Calle vänder sig mot mig och säger:
- Hanna och dom har spiktävling.
- *fniss* okej...
Då vänder sig Calle mot väggen och skrattar och säger:
- Jag drömmer nog XD
-  Du tror de? du pratar i sömen. Är du vaken nu eller?
- ja lite *skratta* (
Inte alls helt vaken men fortsätter berätta...)
- Vi satt på våran brygga...
- Vår brygga?! Och vart var den då? (
Varpå Calle inser att vi inte har någon brygga.)
- *HaHa* jag vet inte!
- Och runt den var det kolonilotter, det var du och mamma och några till (
Sen förklarar han hur bryggan såg ut, dvs som hans mammas brygga)
- Sen sa du,eller mamma eller nån, nä mamma rätt argt för jag fick hyscha dig, att hon inte kunde förstå hur man kunde köpa kolonilotter för det fanns ju villor här till bra pris!
-oookej O_o
- Då kom Hanna och Tobbe och de hade spiktävling om vem som skulle.... De var spikar i bryggan längst ut i alla fall, de va nått med dem...
- och du sa att det var en fisk därunder när jag sa åt skrållan att vara tyst.
- ja det hoppade en fisk...
-men du sa ju att den var under...
- ja den mindre hoppa för det var en större under, då sa jag de..
- okej, då vet jag =P

Hela tiden så hade han ett urgulligt smile i hela ansiktet. Ingen av hos var nog helt vakna men jag var nog mer vaken än vad Calle var! Han pratade nog halvt i sömnen hela tiden! Efter lite fniss så höll han om mig och så sov vi tills klockan ringde.

En spännande natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0