min "fina" graviddag

Idag skulle jag ha jobbar på eftermiddagen men det var bara att glömma när jag vaknade halv sju drack vatten gick och la mig igen för att några sekunder senare springa mot toa... Resten av detaljerna spar jag er men jag tror ni förstår... Gick och la mig igen och tänkte att jag kanske drack för snabbt men trekvart senare fick jag erfara att så var inte fallet så efter det toabesöket när jag dessutom kände den välkända och inte så välkomna huvudvärken smyga sig på ringde jag jobbet och sa att jag inte skulle kunna komma idag. Aldrig roligt att ställa till det för dem på jobbet men vad ska man göra.

Vaknade igen vid kvart över ett, Ellen var hemma så hade tagit hand om Skrållan så jag fick vila ifred, värt otroligt mycket! Gick upp en kvart senare. Mådde ändå hyfstat under omstädigheterna, fick i mig en rostad macka, lite vatten och cola med kolsyran bortvispad. Tv var bara att glömma, det är lika med huvudvärk och illamående. Så hjälpte Ellen med läxor, tänk så mycket man glömmer! Är rätt kul att repetera faktiskt. Hon har det riktigt stressigt, glömmer lätt hur stressigt det är i skolan men de har fullt. Lägg på lite lärare som inte förstår och stressen är ett faktum.

Fick hur som helst i mig lite mat sen och på kvällen mådde jag faktiskt så pass bra att jag kunde följa med när Kattis kom och hjälpte till med Filippa. Calle köpte åksjuketabletter åt mig idag, det är skönt att ha något att ta i alla fall. Så begav oss till Hormesta för att återigen bli så glada över denna underbara ponny. Riktigt "sto" är hon men så fin och så underbar. Ellen gjorde nog ett riktigt klipp där.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0