En luciadag utan åksjuketabletter!

3:de advent! Shit, vart tog tiden vägen? Snart är det dags för ultraljud också. Köket är snart klart, Calle hoppas att allt ska vara klart på torsdag för då kommer hans pappa och hälsar på och inspekterar! Mamma tänkte nog komma förbi och hälsa på Calles pappa, de har inte träffats än. 

Idag har vi farit runt! Först ner till ridhuset med Filippen och Ellen, de gick som värsta dressyrekipaget så Ellen önskar sig nu en dressyrsadel i julklapp(!) nån som vunnit på lotto och vill ge henne en sån? Planen är att hon ska få en längre fram men med alla bilar som gått sönder och hästar som blivit sjuka den här månaden så är det bara att glömma ett tag framöver. Först ska det firas jul och sen ska ekonomin ta igen sig lite. Rasmus köpte en bil också! Den är skitfin men som sagt, pengar till en sadel finns inte utan hon får hålla till godo med den hon har, för tror inte det är någon som har en liggandes hemma och skräpa :S

Efter det åkte vi till gubbarna med mat så de inte svälter ihjäl i allt renoverande, direkt därifrån till att hämta hö. Vi hann med att handla lite där nånstans också. Sen hem igen och då somnade jag och sov fram tills att det var luciatåg på tv! Det var mysigt och vi njöt :D Gubbarna kom hem och vi åt mat till julkalendern. Sen har vi haft en typisk Belling Malm söndag med Parlamentet och långfilm. Nu sover alla så sött här i huset :D ja utom jag.

I all den här röran så blev det så att jag inte tog nån åksjuketablett, tro nu inte att jag mådde bra bara för det. Nä men jag har inte mått superilla, lite så där lagom hela tiden. Lite värre framåt kvällen men som sagt det gick bra i alla fall. I regel har det blivit så att blir det minsta lilla stressigt så mår jag illa. Försöker i den mån det går att undvika stress men ni som känner mig vet ju att det där med tider och planering inte riktigt är min grej. De dagar jag vet att jag ska iväg tar jag oftast en tablett, illamående har jag alltid på morgonen och de dagar jag jobbar eller har något annat på gång så vill jag inte riskera något. När jag är hemma och när det inte händet något speciellt (vilket är det flesta dagarna) undviker jag att ta tabletter så gått det går. Vissa dagar mår jag så illa att jag tar i alla fall, inte värt att må dåligt när det kan undvikas känns det som just nu.

me like!

Det där med ridning blir det inte mycket av, har mått så dåligt att jag först inte orkat och nu har det gått så lång tid utan att jag känner att det är lika bra att låta bli. Om man är van ryttare kan man fortsätta rida men nu när jag inte ridigt på så här många veckor och dessutom inte var topp igång innan så känns det bara dumt. SJUKT SJUKT tråkigt. Längtar upp på hästryggen och känns lagom kul att veta att det inte blir förns nästa sommar! Kanske kanske att jag vågar mig att sitta upp och skritta av eller så när nån har ridigt... Har en stark känsla av att det inte blir så men tanken är lite tillfredsställande i alla fall. Jag får pussa och pyssla men ser hur tråkigt Sommarr tycker det är. Suck. Puscha mamma att köra lite med henne ;) Kanske kan få Ellen att hoppa henne lite, mer än vad mamma gör, sen i vår så blir nog damen glad. I och med att hon fyller 17 i sommar så får jag nog sluta kalla henne fröken nu! 
 Min vackra dam <3

 Just det!!! Idag sprattlade bebis till igen! Första gången var för en eller två veckor sedan, har det nedskrivet men inte i huvudet tydligen. Mys mys mys!

See ya!

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0