090825

Lön idag men inte för mig! Nix för jag är FAKTISKT mellan två jobb eller i alla fall mellan två löner.  Förra med månadslön och nya med timlön, yeah :S Det var mycket roligare när det var tvärtom och jag fick dubbellön....

SItter här hos mamma och pappa och fördriver dagen, har varit i uppsala och tittat på lägenheter till mormor och morfar men det var ett seniorboende som inte tog in folk över 70 år. Deras rekomenderade åldrar var mellan 55 och 70, som om man vill bo på seniorboende då! Suck, så det är bara att fortsätta leta. De har väl kommit fram till att de börjar bli gamla och att det skulle vara skönt att bo lite närmare barnen. 70 mil är ju lite långt att åka för att hjälpa till med att klippa gräset och de börjar bli gamla, 78 och 79 år är inte purungt i alla fall. Trots ålder är de pigga även om de börjar bli gamla men jag ser ju i jobbet på äldreboendet att det finns de som är yngre som är mycket sämre. Är man relativt frisk och klarar sig utan hjälpmedel så ska man vara glad för det!

Höstens planer är att börja läsa religion och sen ivår dessutom läsa hästkunskap, momor tyckte att det var inte nödvändigt men jag tycker det är kul och vad är brådskan med att få en utbildning egentligen? Är väl bättre att driva runt lite nu och göra sånt som är roligt medan man kan! Eftersom jag inte sitter helt i sjön utan faktiskt har ett timjobb och inga stora fasta utgifter så passar ju det utmärkt!

Avslutar med en härlig sommrig bild! Tycker den passar mitt nyfunna hopp ;D


Foto Emma Carlson

See ya!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0