Djupa tankar en torsdagseftermiddag..

Idag har jag en riktig sakna dag!
Det började med att jag hittade bilder på min kära pålle och började längta efter henne och började tänka på hur kul det skulle vara att få träna och komma igång med hoppningen igen, vi fick ju ta en paus från den i sommras när hon gick omkull i hagen! Usch det var inte kul! Då var jag redo att lägga ner allt var hästar heter!
Det är så frukansvärt jobbigt när dem skadar sig och man fruktar alltid de värsta besluten, dem undviker man så länge man bara kan! Det har alltid en tendens att hända när man är som mest motiverad och allt går som bäst.
 När man vill åka iväg och när man vill göra så mycket som möjligt tillsamans, som sagt, det är då bakslagen kommer. Nu var det inte det jag tänkte på och mindes utan jag minns känslan av lycka och adrenalin när man lyckas bra på en tävling eller en träning, när hindrerna känns pyttesmå och inte alls så hemska och svåra som dem gjorde i början.
 Att själv kunna känna framstegen!
Jag saknar också den där känslan av total samhörighet, när ingen annan utom jag och hästen finns,
det är bara vi och vi är ett, tillsamans kan vi ta över världen!
Vilken frihet! <3


Jag satt och kollade igenom min bilddagbok och hittade bilder från skolan, från den tiden när man tyckte att man hade så mycket problem men nu inser man att de problem som man tyckte var så stora och hemska kanske inte var så hemska som dem verkade då! Hur skönt var det inte att gå i skolan, utan att behöva planera fick man träffa alla sina kompisar nästan varje dag. Alltid veta vad man skulle göra varje dag, inte så mycket val. Studiebidraget kom varje månad och även om det inte var så mycket så klarade man sig för några utgifter hade man inte direkt heller =P Då hade man ett mål i livet och det var att ta studenten men man tänkte inte så ofta på vad skulle hända sen mer än att man skulle bli fri!

Haha, ja nog blev man fri alltid men det har både sina nackdelar och fördelar. Med frihet kommer också ansvar och mer skyldigheter. Helt plötsligt måste man göra sina egna val!
Fast jag ska igentligen inte klaga, jag är väldigt nöjd med mitt liv just nu.
Framtiden känns väldigt lång, tillmötesgående och det finns plats för det mesta där tror jag, även om den har en mystisk dimma kring sig. Det gäller bara att lyckas kombinera allt det som ska få plats! Inte för att jag ser något som ett hinder, allt det jag vill och hoppas kunna göra ryms där i framtiden.

Vad jag vill göra? Ja, det är inte alltid jag vet det heller! Haha, låter jag velig eller? XD
 Om jag säger så här då:
det finns många små rörliga saker jag vill göra, ex inreda ett rum och känna att det är hemma! Alla små vardagsgrejer men jag vill också göra saker som att resa med dem som jag tycker om!
Se, känna och uppleva!
Inte bara de sakerna som kräver ett flygplan eller ett tåg utan lika mycket på hemmaplan, få älska och älskas och tillsamans bygga det som ska vara länge! 
Det jag inte har någon bild av är vad jag tex vill jobba med, jag har för tillfället inga såna drömmar som "det här är mitt drömjobb" mina drömmar är på mer personliga plan, men jag vet vad jag inte vill göra ;D



"Med drömmar om framtiden och tankar i det förflutna"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0