Knatte 1 år

15 september förra året gjorde jag en överraskande upptäckt, även om jag hade misstänkt det ett tag eftersom att Bettan hade boat så mkt. Fast det hade hänt förr och därför var jag lite skeptiskt. Den här gången hade hon dock boat mycket mer är i "vanliga" fall och när jag kollade den 15 september så låg det mycket riktigt tre små kaninungar i boet. Jaha, tänkte jag, hur tusan gör jag nu då. Vem vill ha kaninungar i september! Det löste sig dock mycket bra och när dem va tillräckliggt stora så flyttate Tjatte (som i och för sig är en tjej) till Jenn och Fnatte som var störst flyttade till en arbetskamrat till mig.  Knatte, den minsta av dem, han fick bli innekanin och flytta in på mitt rum :D Numera bor han dock i Ellens rum eftersom jag inte får ha sällskapsdjur här nere på skolan men när jag flyttar hemifrån så följer han med!

Älskar verkligen att ligga och lyssna på när han fixar runt i buren, har haft svårt att sova vissa kvällar för jag saknar det där ljudet och bara veta att han är där. Ännu mysigare är det att vakna och titta på vad han gör, även om han nu är en ganska morgontrött kanin som hellre är uppe hela nätterna och sover på morgonen. Han har samma dyngsrytm som min bror ;D nu ska jag inte ljuga och säga att jag inte kan bli sjukt irriterad på honom när han kör rally i buren så spånet sprutar när jag vill sova men det är bara att titta lite på honom så försvinner irritationen! Dock finns det en risk att han blir utekanin nu i alla fall. Då får det väl vara så men jag tycket bättre om att kunna ha honom inne eftersom man får en annan relation till kaninen då, plus att dem får mer sällskap om man nu faktiskt har en som jag har. Inget fel med att ha dem ute, både mor och far hans är utekaniner. Men min lilla Knatt är ju van att ha folk omkring sig så jag tycker lite synd om honom. Kanske bara jag som är nojig också... Hemma hos Mor och Far har han väl i och för sig sällskap av dem andra två även om det är olika burar... Har funderingar på att kastrera den lilla också men jag vet inte om det är någon idé, vetrinären trodde att det kanske skulle kunna hjälpa mot att han är så revirfixerad. Vilket inte är så konstigt han e ju trots allt en kille så =P nån som vet om en kastrering hjälper??

Ooookej, jag har skrivit ett helt inlägg om min kanin, det var inte planen att det skulle bli så långt men okej varför inte =P

här kommer lite biler på den söte istället:
               

Lite från när dem va små:
      


da pacem så länge vet ja!

Kommentarer
Postat av: Filfjonkan

yeah! vad gullig han va liten! han har i alla fall inte så små öron längre!

2008-09-15 @ 19:51:21
Postat av: Jen

Haha! precis när jag läst inlägget och täntke "oookej, hon har skrivit ett helt inlägg om Knatte o_O" så skrev du det själv ;) hihi, men grattis till våra kaniner!

2008-09-16 @ 11:06:00
URL: http://lacune.blogg.se/
Postat av: Astronauten

Hej! Jag undrar om du skulle kunna tänka dig att ägna en minut åt att vara supersnäll mot mig och rösta på mig i den här fototävlingen



http://microsites.nokia.se/6220/index.php?thanks=1#/grid/1/-1/votes/5185986



Vore hur snällt som helst och det skulle göra mig jätteglad! :D



PS. Du kan även vinna en mobiltelefon när du röstar :)

2008-09-16 @ 11:09:32
URL: http://astronautenochfrank.blogg.se/
Postat av: Ellen

nåå!!!! vad Söt han va när han va liten lill Knatte! :P

2008-10-09 @ 08:24:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0