pilgrimsvandring

Ja här var det ett tag sen man skrev!  Var hemma i helgen men datorn fick vara kvar på skolan, när jag kom hem vid halv ett nån gång i söndagsnatt vände jag upp och ner på väskan för att kunna packa om nästa morgon. Så måndagmorgon så packade jag väskan full med det jag behövde ha med mig på vår pilgrimsvandring! Så kl. 9.03 på måndag morgon så upptäckte vi att en av minibussarna inte funkade som tur var funkade den ena i alla fall och med Jennys bil fick vi plats allihopa! Så vi begav oss iväg, typ 1.5 timmar tog det till Dalby. Där hade vi en sändningsandakt och sen så begav vi oss iväg. Tror knappt att Sören visste hur mkt vi skulle gå ;D
Vi sgick första etappen på  4 km till Utmarksmuseet och tittade på pilgrimstapetern och åt lunch. Blev ett ganska långt stopp där, sen gick vi 6 km dit till där vi skulle bo. 6 km det låter inte så farligt va?? men lägg på att vi gick uppför typ hela tiden, var kanske nån kilometer som va plant i alla fall ;D och kanske två =P Men vilken utsikt vi fick se sen då! WOW!
Sen kom vi fram till Ransbysätern där vi bodde över natten. VI fick god mat, en öl och trevlig samvaro, sen begav vi oss i säng! Eller det var ju inte riktigt sant, jag pratade så klart i telefon också ;D sov riktigt gott :D varmt och skönt var det också :D fanns ingen el men det fanns kamin ;D stjärnhimmlen var något helt klart extra där uppe på berget!  Det kryllade av stjärnor på himmlen och det var helt mörkt runt omkrig så de verkligen lyste! Helt otroligt!

Nästa dag var det frukost och sedan var det iväg! Vi gick kanske en halvmil i uppförsbacke sen var det kaffe, sen en halvmil till fast genom blöt mossa (skönt dick med plant ;D) sen var det lunch! Mums! sen var det typ en halvmil i nerfösbacke! det var jobbigt! aj i fötterna!

Vandringen var helt otrolig och det var riktigt myssigt! Jag och Emma har planer på att ta med våra pojkvänner upp i fjällen och vandra, fast då krävs det lite mer förberedelser än det som krävdes för den här faktisk ganska milda vandringen ;D

Så det var en riktigt trevlig måndag-tisdag!



    



   



 



   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0