Folkhögskola vs Torpet

Nu sitter jag på skolan igen, det var på nått sätt bekvämt att komma tillbaka till skolan men det var inte skönt direkt men inte heller jobbigt. Det vore en lögn att säga att jag inte längtar hem till torpet dock. Nu har vi börjat planera hur vi ska ha det ordntligt. "Om vi flyttar pianot dit så kan vi ställa en fötölj där och sätta upp hyllor så vi får in alla böcker"  Jag har en del prylar om ska in om man säger så, även om det inte är så mycket.

Nä jag känner mig väldigt klar här, skolan är intressant men just det här med internatet. Jag har massor hemma som jag planerar och längtar efter. Men det är inte ens en månad till jag kommer hem. En månad till julafton idag! Julen ska bli så härlig!

Jag har nu lyckats byta glödlampor i mitt rum så numera har jag bara fungerande lampor i mitt rum! Helt otroligt! Det har jag inte haft på länge så det känns bra!

Även om folkhögskola är väldigt mysigt och fantastiskt roligt så ligger min skola lite långt hemifrån idag känner jag. När jag sökte ville jag inte mer än bort, det fanns liksom inte mycket som band mig hem men nu är det mer hemma som drar än som håller mig här. Det känndes nu när jag har varit hemma ett tag.

Idag vinner Torpet! Trots att det kan vara kallt och det är mycket att göra men jag trivs så bra där. Det är hemma att elda, mysa med katten, trängas med datorn i hörnet, lyckas röka in sig själv och bara lyssna på när det är tyst. Var så mysigt när det blev strömavbrott i lördags. Vi hade levande ljus tända och hade båda brasorna tända, det var inget som lät och vi satt tysta och funderade på vårt, sen spelade vi lite gitarr men det var verkligen det enda som lät. Allt annat var så tyst =D



Lite julstämmning! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0