Bella Torparfru

Här har ni Bella, blivande torpare ;D

Jag sitter i det lilla röda torpet med den gula dörren och eldar för att hålla värmen. Det brinner två varma brasor i huset, en i köket och en här i vardagsrummet. Jag har blivit en hejare på det där med att elda i järnspisen! Katten ligger och sover på en stol i köket och radion pratar där medan jag sitter här vid datorn och lyssnar på spraket från brasorna.  Det blir lite konstigt att slänga in en dator i den där bilden. Nog för jag älskar landet och inte vill bo någon annanstans men dator det klarar jag mig inte utan så den stannar ;D fast jag vill ha min älskade dator som är kvar nere på skolan... =/ Fast nu är det inte många dagar innan jag återser den i alla fall så :D

Vem vet, efter jul kanske jag bor här. Eller snarare det är ganska säkert att jag gör det. Jag har verkligen tänkt fram och tillbaka på det här för att inte göra något förhasat. Vet att det är många som tycker att det kan vara lite snabbt, men faktum är att jag redan i praktiken bor här. Varje gång jag är hemma så är jag här. Enda gången under den här terminen som jag har sovit hemma är nu när jag varit jättesjuk. Jag har min egen nyckel hit. När något känns så bra som det här gör, varför vänta? Jag vill flytta hemifrån, jag kan inte bo kvar hemma och flytta in till stan till en lägenhet när jag vill bo på landet i mitt torp tillsamans med min Calle, det verkar ju inte logisk nånstans heller. Därför kommer jag flytta hit efter jul som det känns nu.

Annars så mår jag mycket bättre! Huvudet spökar fortfarande och jag är täppt i näsan och ont i halsen men det är helt nya grejer så jag tror mitt "lilla" virus, som antagligen var influensan eller nåt, är över och nu är det lite efterdyningar bara.... Nu återstår bara att de hur många runt mig som jag har smittat ner.

over and out! ;D

matilda

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0