Tystnaden

Vet inte vad som flugit i mig de här sista dagarna. Hela världen har verkligen varit upp och ner. Idag känns det ändå som det har planat ut, som om det värsta är över men man vet ju aldrig. Imorgon är ju en ny dag.

BJE verkar sitta på varsitt rum och grubbla i mörkret. Kanske är precis det vi behöver. Andas och själva tänka efter utan att ha någon som ständigt uppmuntar eller tycker eller ger kloka råd. Vi vet ju att vi bara e ett telefonsamtal ifrån varandra men just nu behöver vi kanske tänka. Det spelar ingen roll hur många sms vi skickar eller hur länge man pratar i telefon det ändrar ju igentligen ingenting, älskar dem båda två lika mycket ändå...

Om några dagar kommer telefonen att ringa igen eller pipa för att det kommer ett sms. Då är det dags, då har själen fått vila och det finns utrymme för samtal igen. Nu har vi haft för mycket, nu behöver tystnaden få plats...

Jag vet vad tystnaden betyder utan att behöva få ett sms för att veta. Jag vet att de båda vet att jag finns här för dem om det behövs, jag hoppas att de aldrig tvivlar på det.

"Att älska någon är inte att se en persons bra sidor, det är att ana en persons dolda sidor och våga stå kvar."
 
Dolda sidor, det är sorg, hopp, kärlek, dåliga sidor och det man skäms för eller inte vågar dela med någon annan, de innersta tankarna. Det man igentligen är. Undra om man verkligen helt fullt kan visa någon det...


<3 B.J.E <3 never forget...

image16

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0